ترامپ دیروز از مواضع دولت آمریکا گفت و صحبت‌هایی را به میان آورد که باعث یکپارچگی ایران شد. اگرچه «حسن روحانی» ساعاتی بعد از گفته‌های ترامپ، به او پاسخ داد اما کاربران ایرانی که در برابر مواضع ضد‌ایرانی رییس جمهور آمریکا شروع به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی کردند و موفق شدند تا صدای خود را جهانی کنند.

جامعه توییتر از روز گذشته با هشتگ «NeverTrustUSA» در حال توییت کردن است و اندکی پس از پایان سخنرانی روحانی، چند هشتگ و عبارت وارد ترند جهانی شدند. ایران، IRGC (سپاه پاسداران)، روحانی و JCPOA (برجام) هشتگ‌ها و عباراتی بودند که به دلیل استفاده زیاد، در ترندهای جهانی توییتر جای گرفتند.

تبدیل شدن به ترند جهانی، در حالی صورت می‌گیرد که دسترسی به شبکه اجتماعی توییتر هنوز در ایران مقدور نیست. به همین جهت، عموم مردم دسترسی ساده‌ای به این شبکه اجتماعی جهت بیان نظرات خود ندارند و در چنین موقعیتی که ایران سرشار از یکپارچی است، عدم توانایی عموم شهروندان در استفاده از توییتر و رساندن صدایشان به جهان، مشکل‌ساز می‌شود.

اما کاربران ایرانی برای دسترسی به اینستاگرام مشکلی ندارند و به سراغ صفحه رییس جمهور آمریکا رفته‌اند. مراجعتی که برخلاف گذشته، کمتر توهینی در آن دیده می‌شود و بیشتر افراد، یا پرچم ایران را در بخش نظرات برای آخرین پست دونالد ترامپ ارسال کرده‌اند یا از هشتگ خلیج فارس برای انتقال صدایشان بهره گرفته‌اند.

به همین ترتیب آخرین پست صفحه اینستاگرام رییس جمهور آمریکا اکنون بیش از یک میلیون نظر دارد. در حالی که سایر پست‌های قدیمی تر، حدود ۱۰ هزار نظر دریافت کرده‌اند.

گفته‌های شب گذشته ترامپ و پاسخ دکتر روحانی به آن، باعث ایجاد یکپارچگی بیشتر کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران شد و به کمک همین ابزار آنلاین، بسیاری از رسانه‌های خارجی، نظرات کاربران داخل ایران را منعکس کردند.