صفحه شخصی سید علی موسوی|فضای مجازی/ عملیات روانی|

۲۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

مرد منظم جنگ های نامنظم

مصطفی چمران ساوجی در سال 1311 در تهران ، خیابان پانزده خرداد متولد شد. او دوران دبیرستان را در دارالفنون و تحصیلات عالیه را در دانشکده فنی دانشگاه تهران گذراند و در تمام طول تحصیل، شاگرد اول بود. در سال 1337 با استفاده از بورس تحصیلی شاگردان ممتاز به آمریکا اعزام شد و پس از تحقیقات علمی در جمع معروف ترین دانشمندان جهان در کالیفرنیا ومعتبرترین دانشگاه آمریکا - برکلی - با ممتاز ترین درجه علمی موفق به اخذ مدرک دکترای الکترونیک و فیزیک پلاسما گردید.

در آنجا بود که انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا را پایه‌ریزی کرد، سپس به لبنان رفت و به همراه امام موسی صدر، سازمان اَمَل را تشکیل داد. با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، وی پس از ۲۱ سال به کشورش باز می‌گردد و در گمنامی به آموزش نیروهای سپاه می پردازد اما پس از چندی توسط مهندس بازرگان به معاونت نخست‌وزیری دولت موقت در امور انقلاب منصوب می‌شود و عازم کردستان میگردد. نجات پاوه و جلوگیری از تجزیه کردستان و جدایی از ایران، باعث میشود امام خمینی (ره) مسئولیت وزارت دفاع را به وی بسپارد. از دیگر مسئولیت‌های شهید چمران می‌توان به نمایندگی تهران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی و نماینده امام در شورای عالی دفاع اشاره کرد.

با شروع جنگ به اهواز رفت و پس از کسب اجازه از امام خمینی، ستاد جنگ‌های نامنظم را به همراه آیت الله خامنه‌ای، بنیان گذاری کرد. مصطفی چمران در سی و یکم خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه-سوسنگرد در حالیکه برای بازدید از منطقه رفته بود، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به پشت سرش به مقام رفیع شهادت رسید.

۳۱ خرداد ۹۳ ، ۲۳:۰۶ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید علی موسوی

پارادوکس رسانه ملی و هجمه های نظام لیبرال...!

پارادوکس رسانه ملی و هجمه های نظام لیبرال...!

نظام فرهنگی در جمهوری اسلامی بیش از آن که در سطوح آموزش پرورش و یا آموزش عالی رقم بخورد؛ بیشتر با سازوکار رسانه های دیجیتال رقم می خورد.
در این بین رسانه ملی و رسانه های ماهواره ای در جذب مخاطب با سنین و سلایق مختلف سهم بسزایی دارند. این نظام فرهنگی نه تنها با برنامه های مستند و تحلیلی خود سبب تاثیر بر فرهنگ جامعه می شود؛ بلکه با سریال ها، انیمیشن ها و حتی تبلیغات خود هم سبب تغییر در ذائقه مردم می شود...!

ذائقه مردم زمانی تغییر می یابد که پیام های متناقض از یک منبع دریافت شود، به طور مثال که در یک شبکه ابتدا فرد در برنامه های اعتقادی دعوت می شود به حفظ حدود الهی و دوری از پرده دری؛ اما در برنامه های دیگر از سوی همین رسانه دعوت به قمار، ربا، تغذیه ناسالم، طمع ورزیدن و... دعوت می شود! تنها پخش تبلیغات از این رسانه، خود عامل رواج گمراهی در بین مردم است!

انسان امروز در جامعه ما دچار یک سردرگمی و تعارض بین دعوت به خیر و دعوت به شر شده...! هیچ کس نمی تواند ادعا کند که دعوت به شر بدون هیچ لذت و سودی برای دو طرف باشد، از یک سو رسانه به سود خود برای تامین ردیف بودجه ای خود می اندیشد و از طرفی مردم هم برای پاسخ دادن نیازهای سطحی و غریزه ای خود تلاش می کنند.

همین امر سبب شده که نه تنها همان جمعی که درد دین دارند و در اعیاد و مراسم های مذهبی خیلی پر شور شرکت می کنند؛ بلکه نسبت به پرده دری رسانه ملی در پایمال کردن حدود الهی، سکوتی به نشانه تایید و حمایت اعمال می کنند..!
چطور می شود در حکومتی که مدعی دین داری است؛ احکام مسلم دین خود را نقض کند!
نه می شود گفت مردم از دین خارج شده اند، نه می شود گفت مدیران رسانه ملی دانسته به این مخاطرات دامن می زنند...
شاید به جهلی از روی ساده انگاری دچار شده ایم

۳۰ خرداد ۹۳ ، ۰۰:۲۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

استفاده غیر اخلاقی از وی چت در چین

شرکت مالک نرم‌افزار وی چت، اعلام کرده پس از هشدار دولت برای برخورد با محتواهای غیراخلاقی در فضای سایبر، بیش از ۲۰ میلیون از حساب‌های کاربری وی چت در چین را به علت ترویج هرزه‌نگاری و فحشا، مسدود کرده است.

فضای مجازی


ک تحقیق جدید نشان می‌دهد استفاده از نرم‌افزار وی چت برای موارد غیراخلاقی و مستجهن رو به افزایش است و به همین دلیل، مقابله دولت چین با موارد هرزه‌نگاری در وی چت، گسترش یافته است.نشریه تایم، شرکت مالک نرم‌افزار وی چت، Tencent، اعلام کرده پس از هشدار دولت برای برخورد با محتواهای غیراخلاقی در فضای سایبر، بیش از ۲۰ میلیون از حساب‌های کاربری وی چت در چین را به علت ترویج هرزه‌نگاری و فحشا، مسدود کرده است.

با این که وی‌چت هم اکنون حدود ۵/۳ سال عمر دارد اما بیش از ۳۹۶ میلیون کاربر در چین دارد که مسدود کردن ۲۰ میلیون آنها به معنای ۵ درصد کل کاربران است.بر اساس گزارش‌ها، فحشا در چین از سطح شهرها در حال انتقال به اینترنت و موبایل است و در ماه‌های اخیر تبلیغ فحشا به شدت گسترش یافته بود. دولت چین نیز مقابله شدیدی با گروه‌های مروج فحشا در سطح اینترنت شروع کرده است.

۲۸ خرداد ۹۳ ، ۰۱:۵۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

نظر دشمنان در مورد ایران و داعش

ادعایِ ساندی تایمـز (هفته نامه انگلیسی) :

ژنـرال سلیمانــی فرمانـده سپـاه قدس ایــران در بغداد فرمانـدهیِ
نیــروهای مسلح عراقی در مقابله با گروه تروریستـی داعش را بر عهده گرفتـه است !


داعش: بعد از تخریب کربلا و نجف به مشهد ایران خواهیم رفت

"رافضی"ها بدانند که هدف ما تخریب نماد شرک آلود در نجف، کربلاء و سامرا است. بدانید که بعد از تخریب این نمادها در عراق به ایران خواهیم آمد و مشهد ایران را با خاک یکسان خواهیم کرد.


روزنامه دبکا چاپ اسرائیل:

حتی تصور اشغال مرزهای غربی ایران توسط داعش خنده دار است.
80 میلیون ایرانی یک جا بر سر داعش خراب خواهند شد.

ایرانیها بر سر خاکشان با کسی تعارف ندارند. همه میدانیم ایرانیها باهوش تر از آنند که بگذارند داعش به مرزهایش نزدیک شود آنها (ایرانیها) نبرد را به بیرون از مرزهای خود کشیده اند...

اگر باور ندارید سایه ی قاسم سلیمانی را در عراق ببینید...
در نبردهای زمینی درون خاورمیانه ایران بخاطر تجربیاتش همیشه پیروز است .


فلسفه اش همینه :


" امتـی که امامش حسیــن(ع) است ، هرگز بـه زانـو در نخواهد آمد " ،

۲۷ خرداد ۹۳ ، ۰۱:۰۱ ۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید علی موسوی

96 نکته در نویسندگی از وحید جلیلی

باید طوری تصویرسازی کنید تا خواننده تجربه یک روزه را در ده دقیقه به دست آورد. بچه‌حزب‌الهی‌ها به شدت از تجارب اجتماعی خالی‌اند. در عالم واقع آدم یک بار فرصت زندگی دارد ولی باید بقیه حالات را تجربه کرد.

ادامه مطلب...
۲۳ خرداد ۹۳ ، ۱۱:۱۰ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید علی موسوی

آشنایی با داعش( از آغاز تا به امروز ...)

"دولت اسلامی در عراق و شام" یا "داعش " گروه مسلحی است که با تفکرات سلفی افراطی و تروریستی، این روزها عراق و سوریه را ناآرام کرده است.

ادامه مطلب...
۲۲ خرداد ۹۳ ، ۰۱:۰۳ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید علی موسوی

ایران، جزء غمگین ترین کشورهای جهان

ایران، جزء غمگین ترین کشورهای جهان


موسسه نظرسنجی گالوپ با بررسی احساسات مردم 138 کشور از خشم و استرش گرفته تا اندوه و رنج، این نتایج را منتشر کرده است. 

عراق با 57 امتیار و پس از آن ایران و مصر به ترتیب با 53 و 50 امتیاز جز غمگین ترین کشورهای دنیا هستند.
یونان، سوریه، سیریالئون، قبرس قبرس شمالی، کامبوج و لبنان در رده های بعدی قرار گرفته اند. موسسه گالوپ هزار نفر را در هر کشور در طول سال 2013 مورد بررسی قرار داده است./بهارنیوز




۱۶ خرداد ۹۳ ، ۱۳:۴۶ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

نیکولاس جیمز ویچیچ پیش به سوی خدا ...

نیکولاس جیمز ویچیچ  میگه :

زندگی موهبتی است ارزشمند از جانب پرودگار یکتا که برخی انسان ها قدرش را سزاوارانه می دانند و با همه فرازها و فرودها سپاسگذار ذات اقدس الهی هستند.




نیکولاس جیمز ویچیچ  متولد ۴ دسامبر ۱۹۸۲ در استرالیا...

کسی که با سندرمی به نام tetra-amelia syndrome به دنیا میاد. سندرمی که باعث میشه نوزاد بدون دست و پا به دنیا بیاد.


از دوران کودکی با کشمکش های روحی و جسمی خیلی زیادی مواجه میشه ! ولی ناگهان مسیر زندگیش رو عوض می کنه (طبق گفته ی خودش تصمیم می گیره به سمت خدا بره).


نیک ایمان داره خدا همه ی بنده هاش رو دوست داره و اگه بخوایم خدا ما رو حسابی کمک می کنه و داشتن خدا برای فائق اومدن بر هر ناتوانی و مشکلی کافیه و اینو تو سخنرانی هاش به زیبایی اثبات می کنه !


تو شاهکار خالقی تحقیر را باور نکن
بر بوم زندگی هر چیز میخواهی بکش.زیبا و زشتش پای توست.تقدیر را باور نکن
تصویر اگر زیبا نبود نقاش خوبی نیستی.از نو دوباره رسم کن.تصویر را باور نکن
خالق تو را شاد آفرید آزاد آزاد آفرید.پرواز کن تا آرزو . زنجیر را باور نکن


==========================


گاهی این قدرشناسی آنقدر ارزشمند می شود که حتی انسان ها هم قدردان همنوع خود برای امیدش به زندگی می شوند. نیکولاس جیمز ویچیچ از آن دسته انسان هایی است که قدرشناسی فوق العاده اش از زندگی حیرت هر بیننده ای را برمی انگیزد. او که به ظاهر نه دست دارد و نه پا هم شنا بلد است، هم گلف بازی می کند و هم موج سوار ماهری است و همین برای او کافیست تا از زندگی لذت ببرد.

پس او براستی سزاوار ستایش و مظهر امید به زندگی است.

===========================

اگر ما جای نیکولاس جیمز ویچیچ بودیم باز هم اینقدر پشتکار داشتیم … ؟

آیا حاضر می شدیم با محدودیت های خود مثل او کنار بیایم ؟!؟



۱۶ خرداد ۹۳ ، ۰۱:۲۰ ۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سید علی موسوی

برتراند راسل و حجاب و پسران فراموش شد ...


برتراند راسل
راسل یکی از پیشتازان فلاسفه در قرن بیستم محسوب می‌شود و «جنبش مخالفت با آرمان‌گرایی» را در اوایل قرن بیستم رهبری می‌کرد. از وی به همراه گوتلوب فرگه و لودویگ ویتگنشتاین، به عنوان بنیان‌گذاران فلسفهٔ تحلیلی یاد می‌گردد.


برتراند راسل یک فعال ضدجنگ و مخالف امپریالیسم بود که به دلیل عقاید صلح‌طلبانه‌اش در طول جنگ جهانی اول، از دانشگاه اخراج شد و به زندان افتاد.او مخالف آدولف هیتلر، منتقد تمامیت‌خواهی استالین، معترض درگیری آمریکا در جنگ ویتنام و همچنین از حامیان خلع سلاح هسته‌ای بود.وی در سال ۱۹۵۰، به پاس «آثار متعدد در حمایت از نوع‌دوستی و آزادی اندیشه»، برنده‌ی جایزه نوبل ادبیات گردید.


راسل معتقد است:

حجاب و پوشش و دوری از اختلاط و آمیزش زن و مرد را امری می‌داند که اخلاقیون و مصلحان جوامع بشری برای استحکام نظام اجتماعی بشر ضروری دانسته و آن را به جامعه توصیه کرده‌اند. او پس از اینکه نبود تقوای جنسی را عامل تنزیه مرتبه و موقعیت زنان معرفی می‌نماید، می‌گوید: «از آنجا که اخلاقیون همه مرد بودند، زن در نظرشان به قیافه اغواگر جلوه کرد و چون زن اغواگر بود لازم بود که فرصت و امکاناتی را که برای اغوای مرد در اختیار داشت، به حداقل تقلیل یابد و در نتیجه، حصار محکمی از قید و محدودیت به دور زنان آبرومند کشیدند؛از لحاظ هنر، مایه‌ی تأسف است که با آسانی به زنان بتوان دست یافت و خیلی بهتر است که وصال زنان دشوار باشد، بدون آنکه غیرممکن گردد»


یک مورد فراموش شد 

چرا کسی از حجاب پسرها حرفی نمی‌زند؟

در آیه سی‌ام سوره نور قبل از اینکه حجاب و عفاف بانوان را مطرح کند به تبیین پوشش مردان می‌پردازد: «قُل لِّلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصَارِهِمْ وَیَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذَلِکَ أَزْکَى لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا یَصْنَعُونَ» (به مردان با ایمان بگو: دیده فرو نهند و پاکدامنى ورزند، که این براى آنان پاکیزه‌تر است، زیرا خدا به آنچه مى‌کنند آگاه است.) [۱]

در تفسیر نور ذیل تفسیر این آیه شریفه دو نکته اساسی اشاره شده که روشنای بحث ماست:

۱. پوشش، براى مردان نیز واجب است.
۲. جاذبه هاى غریزى را باید کنترل کرد.

پس دین و شریعت در این زمینه سکوت نکرده و حتی قبل از بیان حجاب و عفاف برای 

بانوان به این مسئله اشاره کرده است.



۱۴ خرداد ۹۳ ، ۱۶:۴۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

فقط یک سخن اشتباه !!! کافیست

داشتم تو فیسبوک تو پیج آزادی های یواشکی پست های جدید می خواندم .....


تا به یک پست رسیدم ...


مرا به فکر واداشت ...

تا بفهمم اشتباهات فردی من چگونه می تواند رقم بخورد

 نوع حرف زدنم ...

نوع نگاهم به مردم...

 نوع بر خوردم ....

چگونه می تواند تفسیر شود ....

تحریف شود ....

باز نشر شود ...

برداشت آزاد شود ...

و در آخر دین تخریب شود ...

به چه راحتی اعمال رفتار من باعث زیر سوال رفت دین شود ....

و اشتباهات فردی ما از منظر دین معنی شود ...

و هزاران فکر دیگر ...


همه با همه با خواندن مطلبی که حتی به زبان انگلیسی هم نشر شده ... 


من خودم توی تلوزیون ایران شنیدم

که یک روحانی میگفت علت باران های سیل آسای اروپا و امریکا بی حجابی زنان است من هم روسری از سرم برداشتم و به اسمان نشانش دادم تا بارانش را ببارد بر سر زاینده رودمان شهر من بی زنده رود و من با روسری همیشه غمگین است

I heard with my own ears that a clergyman said on an Iranian TV channel that women's bad hijab causes rainstorms and floods. And that's why they happen often in Europe or the US. So I'll take my scarf off and show it to the sky so that it pours down on me and fills our Zayandeh Rood (a river that has had no water flowing in it during the past few years). This city without this river flowing through it is sad; and so am I with a scarf on my head!


خوب که فکر می کنم یادم به روایت زیر از جلد نهم کتاب مستدرک الوسائل می افتد:


امیرالمؤمنین علی(ع) فرمودند: « آدمی در زیر زبان خود و در خبایا و خلوات و کنج و گوشه‌ی زبان خود پنهان است و با زبان آشکار می‌شود. هر حرفی که می‌خواهید بزنید، ابتدا آن را وزن کنید. این حرفی که می‌خواهید بزنید چقدر می‌ارزد؟ اگر بسیار با ارزش است به زبان بیاور تا بگویند تو باارزش هستی. اگر به زبان سخن گفتی، مردم را تو را به سخنی که گفته‌ای می‌سنجند؛ زیرا زبان با ذهن پیوند دارد. ذهن فکرساز است و انسان است و فکر و خرد و اندیشه‌ی او. ابتدا سخن خود را بسنج، سپس به عقل و معرفت عرضه کن. عقل و معرفت به تو سنجه‌هایی می‌دهند که می‌توانی سخنان خود را با آنها بسنجی. اگر دیدید که حرف شما برای خدا و در راه خداست، پس حرف بزنید، و اگر اینگونه نبود سکوت کن که سکوت بهتر است. اصلاً عبادتی آسان‌تر، کم‌هزینه‌تر و در عین حال پرمنزلت‌تر و برتر از زبان نیست. مگر نمی‌بینید که خداوند نیز با پیامبرانش هیچ ارتباطی جز زبان ندارد و نمی‌بینید که انبیاء نیز با مردم پلی جز زبان ندارند؟»


چه بسیارند عبرت ها و چه اندکند عبرت گیرندگان

۱۴ خرداد ۹۳ ، ۰۱:۰۵ ۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سید علی موسوی