صفحه شخصی سید علی موسوی|فضای مجازی/ عملیات روانی|

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

ائتلاف هوایی بهانه ی اشغالگری تازه

خیلی زمان نبرد که مهمتن ناخوانده عراق از درب با خفت و خواری بیرون شد 

برای ادعا دار کدخدایی دهکده جهان ننگ است این خفت

و حالا با بهانه ای جدید می خواهد از پنجره باز گردد

به بهانه ای خود ساخته و راه حلی لبریز از دموکراسی به نام  ائتلاف ...


 زیاد نخندید و از این جمع انتظارکاری خارق العاده نداشته باشید زیرا این دفعه با بهانه ای مقدس و شاید با لبیک به ندای برخی عراقی ها و بدون حمله آمده اند. 
آسمان عرب ها دوباره به اشغال درآمد ولی اصرار غربی ها بر عدم حضور زمینی به معنای یک اصل ثابت و قاطع نیست ... امکان غافلگیری نیزهست به این معنا که ممکن است از تصمیم ماندن درآسمان عدول کنند. 
اگرچه تاکنون با یک نقشه مبهم روبرو هستیم ولی این به معنای مرحله ای نبودن این عملیات نظامی نیست. بویژه اینکه توطئه سرنگونی بشاراسد همچنان به قوت خود باقی است. 
هنوز وقت آن فرانرسیده است تا نیت های پنهان در مغزهای کسانی که نبرد را به آسمان و سپس زمین ما کشانده اند دریابیم. 
کسانی که فکر می کنند که غربی ها مجانی ما را کمک خواهند کرد متوهم شده اند.پس باید لبخند خود را پنهان کنیم، به زودی آنچه در جعبه غربی هاست فاش می شود. 
هنوز زود است که به خاطر این ائتلاف هوایی اظهارشادی کنیم، زیرا برای این کشورها چقدر دشواراست که بتوانند صداقت خود را اثبات کنند و چه کشنده است دشمنی و عداوت آن ها. 

 داستان آن ها مانند داستان ارتش رژیم صهیونیستی است که فکر می کند دیگر ملت ها لقمه چربی هستند که می توان آن را به راحتی بلعید. اما همیشه یک تیغه کوچک است که در گلوی او بنشیند ...

۳۱ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

شما نیز یک معتاد از خانواده Clash Of Clans هستید

هر چیزی که افراد به آن وابسته شده باشند، اعتیاد به حساب می‌آید.

این روز ها هرکجا که میروی ...بحث کلش آو کلنز است ...
جم دارید ...
 چقد اکسیر داری...
 چند کارگر داری ...
مرحله چندی ...
 آپدیت کردی ...
کلن چی هستی ...
هک کلش .... 
اتک .....

تو این هفته بیشتر مراجعه کنندگان خدمات تلفن همراه مربوط به بازی کلش آو کلنز ...در تمامی رده های سنی 

تو این مدت خیلی ها به ما مراجعه کردن :
شوهر من خیلی عصبی و بی حوصله شد کاش تمام میشد
زن و شوهر هر دو روزی ۹ ساعت درگیر بازی
آقا به فریادم برسید اکانت کلش هک شد
تمام زندگیم تو گوشی رفت : ۸ ماه دارم بازی میکنم ... 
پسرم خیلی پر خاشگر شد همش سرش تو گوشی هست
تا هر چیزی بهش میگم  میگه بزار یه اتک کنم .... 
با همسرم به مشکل خوردم سر این بازی روز شب برام نزاشته 
اقا من ۳ میلیون جم خریدیم چطوری این بازی ول کنم 
من دانشجو هستم ودیه خانه ام رو گرفتم گوشی و جم خریدم 
گردهمای کلش بازی ها که انقدر حرف داره که نمی توانم اینجا مطرح کنم 


خانواده ها و معتادین 
نسل جدید 
 بخوانید 
این یک اخطار جدی است 

کلش آو کلنز چیست 
(به انگلیسیClash Of Clans) یک بازی رایگان تلفن همراه و تبلت به صورت آنلاین به سبک بازی ویدئویی راهبردی می‌باشد که توسط شرکت سوپرسل طراحی شده است. این شرکت در شهر هلسینکی پایتخت کشور فنلاندقرار دارد.

کی آمده ...

کلش آو کلنز در ۲ اوت ۲۰۱۲ برای سیستم عامل آی‌اواس منتشر شد.

این بازی همچنین برای اندروید در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۳ در کانادا و فنلاند و نهایتاً در ۷ اکتبر ۲۰۱۳ در گوگل پلی به صورت بین‌المللی برای این سیستم عامل منتشر شد.


حالا داستان چی هست :

در این بازی شما رهبری قبیله‌ای کوچک را به عهده می‌گیرید. در این بازی چهار عنصر بسیار مهم وجود دارند: طلا، اکسیر٬ اکسیر سیاه و گوهر.

اکسیر ماده‌ای به رنگ بنفش است که توسط دستگاه‌های سازنده اکسیر تولید می‌شوند و نقش بسیار مهمی در پیشرفت قبیله شما دارند. برای نمونه برای ساخت یا ارتقای ده نوع سرباز و یا برای بالا بردن ساختمان‌های دیگر نیاز به مقادیر گوناگونی از اکسیر خواهید داشت. در آغاز بازی شما دو دستگاه سازنده اکسیر دریافت می‌کنید که به صورت خودکار برای شما اکسیر تولید می‌کنند و این اکسیر در بخشی به نام مخزن اکسیر نگه‌داری می‌شود. در ادامه با پیشرفت دهکده می‌توانید دستگاه‌های سازنده اکسیر را پیشرفته کنید و به شمار تولید آن‌ها بیفزاید.

از طلا بیشتر برای ساخت و ارتقای وسایل دفاعی٬ دیوارها و ساختمان اصلی نیز استفاده می‌شود.

همچنین شما می‌توانید با حمله به دیگر قبایل و غارت دهکده‌ی آن‌ها هم پیشرفت کنید و هم طلا و اکسیر زیادی بدست بیاورید.

اکسیر سیاه ماده‌ای کم‌یاب و ارزشمند می‌باشد که از آن برای ساخت و ارتقای سربازهای دارک اکسیری٬ ساخت و ارتقای قهرمانان (بربرین کینگ و آرچر کوئین) و همچنین شارژ کردن اینفرنو تاور (برج جهنمی) استفاده می‌شود


خوب در امدی هم داشته :

بازی کلش آو کلنز در آوریل ۲۰۱۳ توانست به همراه بازی هی دی (به انگلیسی: Hay day) توانست درآمد خالصی ۲۷۹ میلیون دلاری کسب کند. درآمد روزانه این بازی ۲.۴ میلیون دلار که از ۸.۵ میلیون کاربر این درآمد را کسب نموده است. اپلیکیشن این بازی در بازه دسامبر ۲۰۱۲ تا می ۲۰۱۳ جز ۵ اپلیکیشن برتر از نظر دانلود بوده است. این اپلیکیشن این بازی سومین بازی پرفروش در اپستور و گوگل پلی بوده است






بر اساس تعریف سازمان ملل هر چیزی که افراد به آن وابسته شده باشند، اعتیاد به حساب می‌آید.


نکته:

بازی‌های اینترنتی که طوری طراحی شده‌اند که رسیدگی مداوم افراد را لازم دارند و وابستگی را در پی دارند 


بدون شک دنیای آینده، دنیای نرم‌افزارهاست. موبایل و اینترنت و وسایل مشابه اینها وسایل ارتباطی هستند که به دلیل سرعت و امکاناتی که در اختیار افراد قرار می‌دهند از آنها استقبال می‌شود. اگر از این وسایل و نرم‌افزارها درست و به اندازه کافی استفاده شود مفید هستند و آسیب کمی دارند در غیر این صورت عواقب زیادی دارند و با این روند روزافزونی که می‌بینیم افراد به این برنامه‌ها وابسته می‌شوند جای نگرانی وجود دارد.


عواقبی که می‌گویید این بازی‌ها دارند کدامند؟

یکی از مهمترین موارد این است که باعث شود افراد از زندگی واقعی دور شوند و در فضاهایی غیرواقعی سیر کنند. اینطور که همه ما می‌بینیم روز به روز به تعداد کسانی که در هر جا به جای ارتباط گرفتن با دیگران با موبایل یا کامپیوترشان سرگرم باشند اضافه میشود. سر کلاس به جای درس دادن به حرف استاد و معلم با این نرم‌افزارها مشغولند، در مترو و اتوبوس به جای این که کتاب بخوانند بازی می‌کنند، در مهمانی‌ها به جای معاشرت با دیگران در فضاهای مجازی هستند و به طور کلی به جای این که به فکر تولید باشند، وقتشان را هدر می‌دهند. در کنار این عواقب، مساله دیگری که نباید از آن غافل بود این است که این بازی‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم قرار است افراد را به سمت فرهنگ غربی هدایت کنند. تایلور، مردم‌شناس انگلیسی نظریه‌ای داشت بر مبنای این که فرهنگ و تمدن آنگلوساکسون باید برتری پیدا کند و حالا تمام این کارها در همان زمینه انجام می‌شود. بدترین ضرری که در پی وابستگی افراد کشورهای مختلف به این بازی‌ها پیش می‌آید این است که از هویت ملی و میهنی‌شان دور می‌شوند و بعد از وابسته شدن به این سرگرمی‌ها، به ابزاری که این سرگرمی را برایش فراهم می‌کند وابسته می‌شود و بعد از آن به فرهنگی که متعلق به کشور سازنده این وسیله است.


چه عاملی باعث می‌شود در وابسته کردن افراد موفق باشند؟

در هر جایی دلایل خاص خودش را دارد اما مثلا در کشور ما، جوانان تفریح دیگری جز استفاده از اینترنت و موبایل و سرگرم شدن با این بازی‌ها و نرم‌افزارها ندارند. اگر بخواهند از خانه خارج شوند و به تئاتر و سینما یا باشگاه ورزشی بروند هزینه‌های زیادی را باید متقبل شوند که با این گرانی و بیکاری از توان بیشترشان خارج است. ضمن این که فضایی هم برای حرف زدن و تبادل نظر با یکدیگر ندارند بنابراین به محیط‌های مجازی و شخصیت‌های غیرحقیقی و کارتونی رو می‌آورند و خودشان را با آنها سرگرم می‌کنند. در کنار اینها، الان می‌بینیم که تفاوت بین نسلی زیاد شده و حتی افرادی که چند سال با همدیگر اختلاف سن دارند زیاد حرف همدیگر را نمی‌فهمند چه برسد به این که پدر و مادرها و فرزندانشان بخواهند اوقات زیادی را با همدیگر سپری کنند و حرف بزنند تا این خلاء پر شود و کودکان، نوجوان‌ها و جوان‌ها سرشان را از اینترنت و موبایل بیرون بیاورند. درواقع یک دلیل مهم این است که وابستگی‌های عاطفی که در بیرون وجود ندارد می‌تواند به وابستگی‌های مجازی منجر شود.


با توجه به این عواقبی که به آن اشاره کردید، چه کار باید کرد؟


جواب با خودتان ...................


تهیه تنظیم : سید علی موسوی 


کپی بردار منوط به اجازه کتبی 





۲۷ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۴۶ ۱۵ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سید علی موسوی

[باید بدانید] قوانین عجیب در شبکه های اجتماعی

شما در هنگام ثبت نام در شبکه های اجتماعی با شرایط عضویت در آن ها موافقت میکنید. اما این شرایط شامل چه فاکتور هایی میشوند؟ در اینجا به 10 مورد از عجیب ترین آنها اشاره میکنیم. احتمالا برخی ازآنها برای شما هم جالب خواهند بود! با ما همراه باشید!


1- فیسبوک اجازه دارد هر گونه که میخواهد از عکس های شما استفاده کند و یا برای تبلیغات از آنها بهره تجاری ببرد.

2- شما اگر توسط پلیس دستگیر شده باشید حق قانونی استفاده از فیسبوک را ندارید.

3- در صورتی که ایمیل شما بسته شده باشد (برای مثال بخاطر عدم رجوع به اکانتتان برای مدت طولانی) اکانت شما بصورت خودکار بصورت تعلیق در آمده و به فیسبوک تعلق میگیرد. 

4- کلیه اطلاعات شما شامل مکانتان در سرور های توییتر ذخیره میشود.

5- شما حق کپی برداری از یک نام کاربری را ندارید. بیش از 90 درصد شباهت سبب بسته شدن اکانت شما میگردد. اهالی توییتر میدانند که اگر 90 دصد به یک اکانت شباهت داشته باشند اکانتشان معلق میگردد.

6- شما در اینستاگرام حق انتشار محتوای جنسی ندارید.

7- اگر اینستاگرام از ایده های شما استفاده سود اور بکند شما در آن حقی ندارید.

8- اد کردن کسی که نمیشناسید در LinkedIn جرم محسوب میشود.

9- حق تبلیغات در سرویس اینستگرام از نظر فنی ممنوع است.

10- دروغ گفتن به طرفداران توسط صاحبان اکانت های وریفای شده جرم محسوب شده و پیگرد قانونی دارد.

۲۳ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۰۰ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

ماهیت قدرت نرم و چگونگی کاربرد آن در آموزش عالی ایالات متحده

یادداشتی که پیش رو دارید، ترجمه مقاله‌ای از پروفسور جوزف نای درباره ماهیت قدرت نرم و چگونگی کاربرد آن در آموزش عالی ایالات متحده است:

قدرت نرم یعنی توان رسیدن به آنچه که می‌خواهید از طریق جذب کردن دیگران نه از طریق تحمیل یا تطمیع. این قدرت برخاسته از جذابیت فرهنگی، ایده‌‌آل‌های سیاسی و سیاست‌های خارجی و داخلی یک کشور است. زمانی که سیاست‌های ایالات متحده، در چشم دیگران مشروع جلوه کند، قدرت نرم ما تقویت می‌شود. جوزف نای، عضو هیئت امنای دانشکده حکومت‌داری جان اف. کندی در دانشگاه هاروارد از سال 1995 تا 2004، برای اولین بار عبارت «قدرت نرم» را وضع کرد. وی توضیح می‌دهد که قدرت نرم با توان نظامی سخت و قدرت اقتصادی چه تفاوتی دارد و چرا این قدرت روز به روز اهمیت بیشتری نسبت به گذشته می‌یابد ـ که این اهمیت بیشتر متأثر از جهانی شدن و انقلاب ارتباطات است. نای توضیح می‌دهد که چگونه رهبران و چهره‌های شاخص در بخش آموزش عالی می‌توانند با کمک به ایجاد درک بهتری از ماهیت قدرت و افزایش برنامه‌های تبادلات دانشجویی و فرهنگی بین‌المللی، قدرت نرم آمریکا را تقویت کنند.
ادامه مطلب...
۱۸ شهریور ۹۳ ، ۰۱:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

شبکه های مجازی با طعم تلخ تهاجم فرهنگی

«ناتوی فرهنگی» اصطلاحی است که اولین بارخانم فرانسیس استیونر ساندرز در کتابی با عنوان «جنگ سرد فرهنگی» منتشر کرد و به کار برد.

خانم ساندرز می نویسد که طبق طرحی که ملوین لاسکی ارائه کرد کورد مه یر رئیس بخش عملیات بین المللی سیا و همکارش آرتور شلزینگر حرکتی را آغاز کردند که به ایجاد یک شبکه فرهنگی غول آسا در جهان منجر شد.این اصطلاح در مقابل پیمان ناتو به کار گرفته شد پیمانی که آمریکایی ها به عنوان یک مجموعه مقتدر نظامی برای خود بوجود آوردند و برای سرکوب متعرضان در جهان از آن استفاده می کردند در مقابله با دشمن آشکار از پیمان ناتو استفاده می شد پس به فکر چاره افتادند تا به مرور دین و غیرت و انسانیت را نیز لگدکوب کرده و به مرور و به آرامی مردم کل جهان را در سیطره خود داشته باشند و بدین ترتیب به تهاجم فرهنگی و یا جنگ نرم روی آوردند و به خصوص پس از انقلاب اسلامی بیشترین تهاجم فرهنگی و دینی را در ایران یرنامه ریزی نمودند که بسیار چیز خطرناکی است.

 

 تهاجم فرهنگی، شبکه های مجازی، جنگ نرم



ادامه مطلب...
۱۸ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۵۶ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

حالا ببین فاصله ی ماها چقدره ...

یه دوستی دارم همیشه اینو زمزمه میکنه بقول خودش مال هیچکسه (یه خواننده رپ فارسی )

نمکی با چرخش , کنار یه بنزه , هیکلو و چرخش همش کرایه ی بنزه
من , تو , اون بودیم از یه قطره 
حالا ببین فاصله ی ماها چقدره ... 



حالا خوب معنی این شعر می فهممم ...

۱۳ شهریور ۹۳ ، ۰۱:۰۱ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

خوشا آنانکه قبل از تانگو مردند

طنزی زیبا از رضارفیعی (قندپهلو) در تجلیل شهدای والامقام:


خوشا آنانکه قبل از تانگو مردند

بدون لاین و واتسآپ جان سپردند‌

خوشا آنانکه در وایبر نرفتند

به دور از فیسبوک در خاک خفتند

همانهائی که از تانگو بریدند

زاینترنت به اونترنت پریدند

همانهائی که یک فایلم نداشتند

کامنت عشق بر عالم نوشتند

همانهائی که خیلی کار درستند

به این پست مجازی دل نبستند

همانهاکه سعادت را خریدند

شهادت را لایک کردند و پریدند ...

۰۷ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۴۲ ۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

حذف بازی‌های اندرویدی مرتبط با جنگ غزه از گوگل پلی

گوگل پلی همه به عنوان بانک و فروشگا نرم افزاری سیستم عامل اندروید محصول کمپانی گوگل می شناسند (البته موسیقی فیلم کناب را نیز این فروشگاه در بر میگرد )

و اما این روزها همه به دنبال سوژه های بکر هستند ....

و عزه هم یکی از این سوژه ها 

و اما گوگل تحت فشار اعتراضات گروه‌های حقوق بشر و مخالف جنگ، بازی‌های اندرویدی که محتوای آنها مربوط به جنگ غزه است و در آن نام دشمنان (رژیم صهیونیستی یا حماس) ذکر شده را سایت گوگل پلی حذف کرده است.

به عنوان مثال، بازی Rocket Pride که در آن بازیگران باید در جهت عبور از سیستم دفاع موشکی صخره آهنین رژیم صهیونیستی، اقدام کنند، از سایت گوگل پلی حذف شده است. گوگل همچنین بازی Iron Dome   را نیز حذف کرده است. در این بازی، بازیگر باید راکت‌های شلیک‌شده از سوی حماس را رصد و منهدم کند.

حذف بازی‌های اندرویدی مرتبط با جنگ غزه از سوی گوگل

تصویری از بازی Rocket Pride. در این بازی، بازیگران باید به کمک قهرمانانی بروند که در نوار غزه توسط اشغالگران ظالم، محاصره شده‌اند.

حذف بازی‌های اندرویدی مرتبط با جنگ غزه از سوی گوگل

تصویری از بازی Bomb Gaza که از سایت گوگل پلی حذف شده است. در این بازی، بازیگر باید شبه نظامیان را بکشد بدون آن که به شهروندان عادی صدمه برساند. موسیقی این بازی، یک موسیقی صهیونیستی است.

بازی دیگری که از سایت گوگل پلی حذف شده است، بازی Gaza Assault: Code Red است. در این بازی، بازیگر اقدام به هدایت پهپاد اسرائیلی برای بمباران مناطق مسکونی فلسطینی می‌کند.

حذف بازی‌های اندرویدی مرتبط با جنگ غزه از سوی گوگل

بازی Whack the Hamas که در آن بازیگر باید اعضای حماس را که از تونل‌ها بیرون می‌آیند بکشد، نیز حذف شده است.

البته سایر بازی‌هایی که مرتبط با جنگ غزه است اما نام دشمن در آن صریحا ذکر نشده، همچنان در سایت گوگل پلی باقی مانده است.

در هفته‌های اخیر گروه‌های حامی حقوق بشر و ضدجنگ از ترویج بازی‌های اندرویدی مرتبط با جنگ غزه به شدت انتقاد کرده بودند.


۰۷ شهریور ۹۳ ، ۰۱:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

شبکه فونیکس چین از زنان مدلینک ایرانی می گوید ...

شبکه تلویزیونی فونیکس چین اقدام به تهیه گزارشی از رونق گرفتن مدلینگ زنده در برخی مناطق تهران نمود و مدعی شد با انتخاب حسن روحانی اولین نمایش مد رسمی در فروردین ماه امسال برگزار شده است.
شبکه تلویزیونی فونیکس چین، در گزارشی که اخیرا از تهران تهیه کرده، به سراغ یکی از شرکت‌های مد و لباس رفته و درباره وضعیت کار، مسائل فرهنگی و برخوردهای مردم با این قشر از جامعه با کارمندان آن مصاحبه کرده است.

مدلینگ

خبرنگار شبکه فونیکس در ابتدای فیلم می‌گوید: «اینجا شاهد اولین موسسه مدلینگ هستیم، که به دختران و پسران ایرانی اجازه می دهد که وارد صحنه مزون شده و زیبایی پوشش ایرانی و اسلامی را نشان دهند.»


ادامه مطلب...
۰۷ شهریور ۹۳ ، ۰۱:۲۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی