صفحه شخصی سید علی موسوی|فضای مجازی/ عملیات روانی|

۱۱ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

جاسوسی از نوع ژنتیکی و سرقت ذخایر ژنتیکی ایرانیان

کلید دستیابی به «کدهای ژنتیکی» برای شکست جوامع از درون، غنی کردن هر چه بیشتر بانک‌های ژن و زیستی تهیه شده از آنهاست. با احتساب این موضوع، گلشیفته فراهانی و سایرین در قالب کلیپ مذکور، دانسته یا نادانسته در مسیر دیپلماسی مشاهیر دستگاه سیاستگذار غرب حرکت کرده و به اسم «بیماران سرطانی» به تکمیل پروژه‌های بیوتروریستی غرب علیه ملت خود کمک می‌رسانند.

اخیرا در فضای شبکه‌های ارتباطی مجازی کلیپ ضبط شده مشهوری دست به دست می‌شود که در آن مجموعه‌ای از بازیگران از مردم تقاضا می‌کنند با کمک چند گوش‌پاک‌کن (سواپ) ارسالی از مکانی نامعلوم، نمونه‌ای از سلول‌های دهانی خود را با هدف «نجات بیماران سرطانی» به بانک ژن جهانی هدیه کنند. در این کلیپ که رهبر آن «گلشیفته فراهانی» است با ناراحتی از سهم کم نمونه‌های ایرانی در بانک جهانی ژن یاد می‌شود و این موضوع با این برچسب که ایرانی‌ها علاقه‌ای به نجات دادن جان بیماران ایرانی و خارجی ندارند، تقبیح می‌شود. حرف اصلی کلیپ یادشده این است که برای «نجات بیماران لوسمی و سرطانی» جهان نیازمند اهدای نمونه سلولی ایرانیان است! فضای کلیپ بشدت احساسی است و در انتهای آن آدرس «بانک جهانی اهداکنندگان نمونه مغز استخوان» و مجموعه بانک‌های ژن کشورهای اروپایی و آمریکا بیان می‌شود.

اما اصل ماجرا چیست؟ سال‌هاست مجموعه‌ای از کشورهای پیشرفته، در قالب «ژن بانک» به جمع‌آوری نمونه‌های زیستی و ژنتیکی ملت‌ها و کشورهای مختلف مشغول هستند اما در کشورهای توسعه‌یافته به واسطه قوانین «حقوقی و اخلاقی»، صیانت از اطلاعات زیستی و ژنتیکی از اهمیتی فوق‌العاده و استراتژیک برخوردار است چرا که با دزدی اطلاعات بومی و ملی دیگران می‌توان مهندسی نسل‌ها را در دست گرفت.

سال ۱۳۸۶ یکی از سرداران نظامی در حاشیه سمینار بمب‌های شیمیایی علیه ایران گفت: «آمریکا با کمک اسرائیل درصدد تشکیل بانک ژنتیکی و مولکولی اقوام و ملیت‌های جهان برای ساخت سلاح‌هایی غیرمتعارف است. این کار با اهداف انساندوستانه انجام نمی‌شود بلکه آنها دنبال ساخت سلاحی هستند که بتوانند هنگام به‌کارگیری در یک محدوده جغرافیایی، اقوام خاصی که در آن منطقه زندگی می‌کنند را از بین ببرند».

سال ۲۰۰۱ انستیتو بهداشت ملی آمریکا (NIH) اعلام کرد موفق شده ۹۰ درصد ژنوم انسان (نقشه زیستی) را تعیین توالی کند. در سال ۲۰۰۹ همین مرکز موفق شد با یک تست ۵۰۰۰ دلاری، از روی نمونه سلولی، با شناسایی DNA، خصوصیات اخلاقی، بیماری‌ها، نقایص، خصوصیات و وضعیت سلامتی «دهنده» را مشخص کند. فرضا براساس همین تست بود که آنجلینا جولی، بازیگر سرشناس آمریکایی متوجه شد به احتمال ۹۶ درصد تا چند سال آینده به سرطان مبتلا خواهد شد و مسیرهای درمانی را از چند سال قبل‌تر آغاز کرد. این بخش مثبت پرونده رشد علم بیوژنتیک است و طبیعتا هیچ حاکمیتی به صورت رایگان چنین پیشرفت قابل توجهی را در اختیار دیگران قرار نخواهد داد! 

اما بخش هولناک ماجرا آنجاست که بدانیم دانشمندان رشته بیوتروریسم پس از دستیابی به بانک‌های نمونه‌های ژنتیکی و زیستی جوامع «هدف» می‌توانند با تمرکز بر نقاط ضعف ژنتیکی و زیستی حریف، اقدام به دستکاری تروریستی بی‌سر و صدای اجتماعات و محیط زیست آنها کنند. خصوصیت این بمباران هوشمند این است که فرضا در سرزمین به‌هم تنیده و هم‌مرزی که در آن صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها به صورت مختلط در آن زیست می‌کنند با تمرکز بر تغییرات ژنتیکی جوامع می‌توان با آلوده‌سازی خاک و آب و دام تنها به اهداف دارای نقص یا خصوصیت ژنتیکی خاص صدمه وارد کرد. این پیشرفت تسلیحاتی نسبت به دوره‌ای که با انفجار «بمب اتم» کل موجودات ساکن در یک منطقه نابود می‌شدند، حقیقتا بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

اکنون سال‌هاست در کشور ما مانور مبارزه با «حملات بیوتروریستی» برگزار می‌شود اما به واسطه ضعف شدید «آزمایشگاه‌های بیوزیستی و بیوژنتیکی» از توان اندکی برای شناسایی دستکاری‌های احتمالی تعبیه شده در خوراک و محیط زیست کشورمان برخوردار هستیم.

فرضا پس از اهتمام نظام به موضوع حیاتی و استراتژیک «افزایش نرخ رشد جمعیت» برخلاف میل سازمان‌های بین‌المللی، واضح است که دشمنان جامعه ایرانی بیکار نخواهند نشست. با احتساب چنین موارد بدیهی، آمار بی‌نظیر میزان ناباروری و نازایی ۲۰ درصدی ایرانی‌ها در شرایطی که این نرخ در کشورهای منطقه و سایر جوامع بشری در حد ۱۰ درصد است، بسیار مهم می‌شود. 

کلید دستیابی به «کدهای ژنتیکی» برای شکست جوامع از درون، غنی کردن هر چه بیشتر بانک‌های ژن و زیستی تهیه شده از آنهاست. با احتساب این موضوع، گلشیفته فراهانی و سایرین در قالب کلیپ مذکور، دانسته یا نادانسته در مسیر دیپلماسی مشاهیر دستگاه سیاستگذار غرب حرکت کرده و به اسم «بیماران سرطانی» به تکمیل پروژه‌های بیوتروریستی غرب علیه ملت خود کمک می‌رسانند. 

بیان این نکته ضروری است که با سلول‌های پوششی دهان و نمونه آب دهان جذب شده در سوآپ (گوش‌پاک‌کن) ارسالی به در منازل ایرانی‌ها، هیچ بیمار سرطانی را نمی‌توان نجات داد و این موضوع دروغی بزرگ است! بلکه با این نمونه‌ها به سادگی و با صرف هزینه حداقلی امکان دستیابی به نقشه ژنتیکی ملت برای «دیگران» فراهم می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت ما با به اشتراک‌گذاری نمونه‌های زیستی و ژنتیکی «رمز کارت‌های بانکی و حیاتی» خود را بدون توجه به عواقب آن به «دزدان» پیشکش می‌کنیم.

آیا هیچ یک از شما حاضر هستید فرضا پسورد اکانت فیس‌بوک خود را به دیگری بدهید!؟ اهمیت نمونه خون یا سلول‌های شما هزاران برابر بیشتر از رمز ورود به شبکه‌های اجتماعی است! این نمونه‌ها بر تمام جنبه‌های زندگی ما تاثیر مستقیم دارد؛ از کشاورزی گرفته تا سلامت نسل آینده و تعیین نتیجه جنگ‌های فرضی منطقه‌ای!.

با توجه به اینکه پیشگیری از وقوع حملات بیوتروریستی با استفاده از راهکارهای اطلاعاتی بسیار آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر از مقابله با تبعات آن است. گاه استفاده از یک عامل با مخاطرات بیوتروریسمی یا ابزار گسترش بیوتروریسم ممکن است به‌قدری سریع فراگیر شود که امکان مهار آن غیرممکن شده و صدمات و تلفات به بار آمده، غیرقابل پیش‌بینی و غافلگیرکننده باشد. 

در برخی از حملات بیوتروریستی نیز عاملان آن – که بیشتر از مخالفین داخلی حکومت هستند- نه به قصد وارد کردن صدمات انسانی و خسارت‌های اقتصادی، بلکه به منظور به چالش کشیدن اشراف سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی و به رخ کشیدن ضعف آنها در پیشگیری و کشف این تهدیدات دست به چنین اقداماتی می‌زنند. 

حال آنکه در جوامع پیشرفته، اطلاعات ژنتیکی تک‌تک افراد مشمول «حق مالکیت قانونی» استو در حیطه «حریم خصوصی امنیتی» دارای «ارزش اقتصادی» طبقه‌بندی می‌شود. برای «حمایت قانونی» از اطلاعات ژنتیکی و زیستی ایرانیان اتخاذ رویکرد‌های ساختاری و نظامات اداری و عملیاتی ویژه‌ای در کنار هوشمندی بیش از پیش دستگاه‌های اطلاعاتی ضروری است.
۲۷ آذر ۹۳ ، ۱۱:۰۶ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

بررسی کمپین ضد رژیم صهیونیستی (وحشت اسرائیل)

گسترش این کمپین در فضای مجازی ایران آنچنان بوده که تحلیلگران غربی را به اشتباه انداخته که حتما دولت و نظام ایران، پشتیبان چنین کمپینی هستند که توانسته تا این حد جای خود را میان افراد و جوانان مسلمان باز کند.
گسترش موج ضد صهیونیستی در میان کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی خصوصا جوانان و دانشجویان، مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفته است. این موج که توسط گروه‌های خودجوش مردمی ایجادشده، در روزهای اخیر آنچنان فراگیر شده که تحلیلگران غربی را به اشتباه انداخته که حتما دولت و نظام ایران، پشتیبان چنین کمپینی هستند و از این جهت دچار اشتباه محاسباتی شدند.

سایت آمریکایی فری‌بیکن در این باره نوشته است: نظام ایران یک کمپین سراسری در شبکه‌های اجتماعی با عنوان «من عاشق جنگ با اسرائیل [رژیم صهیونیستی] هستم» به راه انداخته که هدف از آن ترغیب کودکان، نوجوانان و کاربران اینترنتی برای ارسال تصاویر خودشان با پیام‌های حاوی ابراز تنفر از رژیم صهیونیستی است. این جنبش طی روزهای اخیر در توییتر، اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی رو به گسترش نهاده است.

گسترش موج ضد صهیونیستی در میان کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی

ادامه مطلب...
۲۷ آذر ۹۳ ، ۰۱:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

"عملیات ساطور" سپاه هراسی

شبکه فاکس‌نیوز در ادامه برنامه‌های ایران‌هراسانه خود به نقل از شرکت امنیت سایبری سایلنس آمریکا ادعا کرد که شرکت‌های دولتی و خصوصی آمریکایی در خطر فزاینده حملات دسته‌جمعی و هماهنگ هکرهای ایرانی قرار دارند.

شرکت سایلنس مدعی شده است که هکرهای ایرانی حملات خود به شبکه‌های کامپیوتری سازمان‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ انرژی، حمل و نقل و زیرساخت‌های آمریکا را افزایش داده‌اند.

در ماه ژانویه گذشته، جیمز کلاپر، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، در گزارشی مدعی شده بود:

"توسعه توانمندی جاسوسی‌ها و یا حملات سایبری توسط ایران ممکن است برای تحریک یا بی‌ثبات سازی آمریکا و یا متحدین آن مورد استفاده قرار گیرد."


 

 

اخیراً مسائلی درباره حملات سایبری ایران و تهدید بالقوه آن برای آژانس‌های دولتی و امنیتی آمریکایی مطرح شده و گزارشی با عنوان "عملیات ساطور" نیز در این زمینه توسط شرکت امنیت سایبری "سایلنس" منتشر شده است. در این گزارش آمده است:

"یک قدرت جهانی جدید در حوزه سایبر پدید آمده است، قدرتی که هنوز نیامده، برخی از حیاتی‌ترین زیرساخت‌های جهان را هدف قرار داده است."

حمله سایبری ایران به زیرساخت‌های آمریکا
"جان میلر" معاون بخش استراتژی شرکت "سایلنس"

در این گزارش همچنین آمده است: گزارش "عملیات ساطور" تلاش یک گروه هماهنگ و مصمم را برای اخلال در امنیت حداقل 50 شرکت در 15 حوزه صنعتی و در 16 کشور جهان را تشریح می‌کند. گزارش ما پرده از تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و روش‌های مورد استفاده در کمپینی برمی‌دارد که هنوز هم ادامه دارد." گزارش شرکت سایلنس، این حملات سایبری را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت می‌دهد.

 

 

 

 شبکه فاکس در خصوص گزارش "ساطور" و محتوای آن با "جان میلر" معاون بخش استراتژی شرکت سایلنس گفتگویی کرده که متن این مصاحبه به شرح زیر است:

حمله سایبری ایران به زیرساخت‌های آمریکا
در قسمتی از گزارش، نشان سپاه پاسداران ایران با نشان عملیات ساطور مقایسه شده است

 

ادامه مطلب...
۱۸ آذر ۹۳ ، ۰۱:۴۹ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید علی موسوی

روایت عشق در قاب تصویر (یک اربعین عشق)

حسین شرح حدیث عشق است 

و ماجرای شیعه و عشق حسین  قصه ای دراز .... که هنوز ادامه دارد

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
عشقت مرا دوباره از این جاده می‌برد

سخت است راه عشق ولی ساده می‌برد



پای پیاده آمدم و شوق وصل تو

من را اگر چه از نفس افتاده، می‌برد



دل‌های عاشقان جهان کربلای توست

نام تو را هر عاشق آزاده می‌برد



فریاد غربتت دل ما را تمام عمر

با کاروان نیزه از این جاده می‌برد



این جاده دیده قافله اشک و آه را

بر روی نیزه ها سر خورشید و ماه را



دیده‌ست در تلاطم طوفان بی‌کسی

یک کاروان بنفشه بی‌سرپناه را



آن شب که ماند یاس سه‌ساله میان راه

یک لحظه بر نداشته از او نگاه را



در آخرین وداع غریبانه حرم

دیده عبور خواهری از قتلگاه را



آن‌جا که داغ از جگرش بوسه‌ها ‌گرفت

گل‌زخم از نگاه ترش بوسه‌ها ‌گرفت



وقتی رسید او که سر از دست رفته بود

از زخم‌های شعله ورش بوسه‌ها ‌گرفت



اما گذاشت بر دل او حسرتی، نسیم

از گیسوان همسفرش بوسه‌ها ‌گرفت



از راه دور دختر هجران کشیده‌ای

هر بار از لب پدرش بوسه‌ها ‌گرفت



در باغ نیست غیر گل اشک و ارغوان

داغی نشانده بر دل آلاله‌ها، خزان



اما گذشت هر چه که بود آن چهل غروب

برگشته سوی کرب و بلا باز کاروان



با کاروان غربت از این جاده آمدیم

ما را رسانده قافله ی تو به آسمان



حالا رسیده‌ایم و سحرگاه جمعه است

«عجل علی ظهورک یا صاحب الزمان»



نظامیان به زوار اربعین خدمت میکنند

alalam_635534117502921790_25f_4x3

alalam_635534117367091790_25f_4x3

alalam_635534117605561790_25f_4x3

alalam_635534117824791790_25f_4x3


۱۶ آذر ۹۳ ، ۲۱:۲۸ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید علی موسوی

عملیات روانی ضد شیعه از عاشورا تا سانسور اربعین

از ابتدای قرن حاضر با وقوع حوادث تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نسبت دادن هر اقدام تروریستی در هر نقطه از جهان به مسلمانان، به امری عادی تبدیل شده است. این شگرد اسلام‌هراسانه، با چنان جدیت و هماهنگی‌ای از سوی رسانه‌های غرب پیگیری شده که دیگر کسی اعم از مسلمان یا غیرمسلمان، تعجب نمی‌کند وقتی تروریست‌های مسلح و جنایتکار فوراً “اسلامگراها”، “مسلمانان افراطی”، “جهادگران اسلام” و… خطاب می‌شوند.

پروپاگاندای رسانه‌ای از هیچ اقدامی برای بدنام کردن مسلمانان و القای رعب و وحشت از این دین آسمانی فروگذار نکرده است. در دو سه سال‌ اخیر که گروه تروریستی “داعش” به عامل وحشت در سراسر دنیا شناخته می‌شود، با وجود اینکه تمام فِرق اسلامی افراطیون را تکفیر کرده‌اند، باز هم با سوءاستفاده از نفرت و وحشت عمومی، شاهدیم که حتی در برخی رسانه‌ها نام “دولت اسلامی” بدون گیومه استفاده می‌شود.
*** جنگ رسانه‌ای در مناسبت‌های مذهبی
 در ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  قرن‌هاست که در این ایام پیروان آن حضرت در اقسی‌نقاط جهان به ماتم و سوگواری می‌پردازند. هر سال در همین ایام، موج شدید ضدّ تبلیغاتی علیه تشیع، بازتاب مراسم عزاداری عاشورا در فضای مجازی را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد.
این موج ضدّ تبلیغاتی و به طور کلی نحوه اطلاع‌رسانی در یاهو، موتور جستجوی گوگل، خبرگزاری‌ها و مطبوعات غربی که امر تازه‌ای مختص به امسال هم نیست، دو دلیل اصلی ممکن است داشته باشد:
• ادعای بازتاب رسانه‌ای و نمایش بی‌طرفانۀ وقایع؟!
اگر خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های غربی، دلیلشان برای نمایش این همه خشونت را شغل خود عنوان کنند، خودشان بی‌طرفی و صداقت در انعکاس خبر در این انجام وظیفه‌شان را به سخره گرفته‌اند؛ چراکه مراسم عظیم دهه اول محرم، حتی عکاسی از قمه‌زنی کودکان در دورافتاده‌ترین محلات پاکستان را شامل می‌شود، ولی به طور مثال اجتماع پرشور عزاداران حسینی در بزرگ‌ترین شهرهای ایران را در بر نمی‌گیرد.
اندیشمندان و محققان بسیاری هر ساله در مدح قیام عاشورا و ستایش ظلم‌ناپذیری فرزند آخرین پیامبر الهی صلوات الله علیه و آله، قلم‌فرسایی کرده‌اند که هیچ کدام، نه در این ایام و نه در سایر مواقع، آن طور که باید و شاید مورد توجه خبرنگاران قرار نمی‌گیرد.
• معرفی مکتب تشیع همراه با وحشت و خشونت
امسال از آغازین ساعات روز عاشورا صفحه نخست سایت یاهو مملوء از تصاویر دلخراشی مربوط به قمه‌زنی و زنجیر تیغ‌زنی در عراق بود.
لنزهایی که روز عاشورا بر روی
ادامه مطلب...
۱۵ آذر ۹۳ ، ۰۰:۳۶ ۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید علی موسوی

تحلیل روانی از انتشار تصاویر سردار ایرانی در عراق

انتشار تصاویر سردار ایرانی، حاج قاسم سلیمانی در عراق، بسیاری از تحلیلگران، در چرایی ظهور علنی سپاه قدس ایران در عراق و پیام‌هایی که از ورای این به طرف‌های مختلف ارسال می‌شود توجه کرده‌اند. پایگاه تحلیلی آمریکایی المانیتور طی مقاله ای به این موضوع پرداخته است.

المانیتور می‌نویسد:

[سردار] قاسم سلیمانی در ماههای اخیر از یک مرد مرموز و پشت پرده به فردی تبدیل شده که پس از هر پیروزی عراقی‌ها در جنگ با داعش تصاویر وی نیز منتشر می‌شود و وی دیگر یک مرد در سایه نیست.
قاسم سلیمانی پس از سقوط موصل به دست داعش در ژوئیه گذشته، به طور علنی در رسانه‌ها ظاهر شد و بنا به گفته منابع عراقی در مسیر سیاسی و نظامی مبارزه با داعش نقش جدی دارد که کسی نمی‌تواند منکر آن شود و سلیمانی عامدانه اجازه انتشار تصاویر خود را می‌دهد که گاهی در این تصاویر با گروههای شیعی است و گاهی نیز در کنار فرماندهان پیشمرگه کرد ایستاده است.

ادامه مطلب...
۱۳ آذر ۹۳ ، ۱۶:۰۰ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

زندانی از جنس عملیات روانی


((«« زندانی از جنس عملیات روانی  »»))

بعد از جنگ آمریکا با کره، ژنرال ویلیام مایر که بعدها به سمت روانکاو ارشد ارتش آمریکا منصوب شد، یکی از پیچیده ترین موارد تاریخ جنگ در جهان را مورد مطالعه قرارمیداد:

حدود 1000 نفر از نظامیان آمریکایی در کره، در اردوگاهی زندانی شده بودند که از همه استانداردهای بین المللی برخوردار بود. این زندان همه امکاناتی که باید یک زندان طبق قوانین بین المللی برای رفاه زندانیان داشته باشد را دارا بود.

این زندان با تعریف متعارف تقریباً محصور نبود و حتی امکان فرار نیز تا حدی وجود داشت.

آب و غذا و امکانات به وفور یافت میشد. 

در آن از هیچیک از تکنیکهای متداول شکنجه استفاده نمیشد، اما...



اما بیشترین آمار مرگ زندانیان
در این اردوگاه گزارش شده بود. 

عجیب اینکه زندانیان به مرگ طبیعی میمردند.

با این که حتی امکانات فرار وجود داشت
اما زندانیان فرار نمیکردند

بسیاری از آنها شب میخوابیدند و صبح دیگر بیدار نمیشدند.

آنهایی که مانده بودند احترام درجات نظامی را میان خودشان و نسبت به هموطنان خودشان که مافوق آنها بودند رعایت نمیکردند،

و در عوض عموماً با زندانبانان خود طرح دوستی میریختند.

دلیل این رویداد، سالها مورد مطالعه قرار گرفت
و ویلیام مایر نتیجه تحقیقات خود را به این شرح ارائه کرد:


در این اردوگاه، فقط نامه هایی که حاوی خبرهای بد بود را به دست زندانیان میرساندند و نامه های مثبت و امیدبخش تحویل نمیشد.

هر روز از زندانیان میخواستند در مقابل جمع، خاطره یکی از مواردی که به دوستان خودخیانت کرده اند، یا میتوانستند خدمتی بکنند و نکردند را تعریف کنند.

هر کس که جاسوسی سایر زندانیان را میکرد، سیگار جایزه میگرفت.
اما کسی که در موردش جاسوسی شده بود و معلوم شده بود خلافی کرده هیچ نوع تنبیهی نمیشد.

در این شرایط همه به جاسوسی برای دریافت جایزه (که خطری هم برای دوستانشان نداشت) عادت کرده بودند.

تحقیقات نشان داد که این سه تکنیک در کنار هم، سربازان را به نقطه مرگ رسانده است، چرا که:
— با دریافت خبرهای منتخب (فقط منفی) امید از بین میرفت.

— با جاسوسی، عزت نفس زندانیان تخریب میشد و خود را انسانی پست می یافتند.

— با تعریف خیانتها، اعتبار آنها نزد همگروهی ها از بین میرفت.


و این هر سه برای پایان یافتن انگیزه زندگی، و مرگ های خاموش کافی بود.
این سبک شکنجه، شکنجه خاموش نامیده میشود.

نتیجه :

اگر این روزها فقط خبرهای بد میشنویم، اگر هیچکدام به فکر عزت نفس مان نیستیم و اگر همگی در فکر زدن پنبه همدیگر هستیم،
به سندرم «شکنجه خاموش» مبتلا شده ایم.

این روزها همه خبرهای بد را فقط به گوشمان میرسانند و ما هم استقبال میکنیم ...
دلار گران شده ...
طلا گران شده ...
کار نیست ... 
مدرسه ای آتش گرفت ... 
دانش آموزان راهیان نور در جاده کشته شدند... 
زورگیری در ملاءعام...


این روزها هیچ کس به فکر عزت نفس ما نیست!
شما چطور فکر میکنید؟ ...
ما ایرانیها دزدیم! ...
ما ایرانیها همه کارهایمان اشتباه است. ...
ما ایرانیها هیچی نیستیم! ... 
ما ایرانی ها از زیر کار درمیرویم! ... 
ما هیچ پیشرفتی نکردیم!... 
ما ایرانیها هیچ هنری نداریم!
ما ایرانیها آدمِ حسابی نداریم!
ما ایرانیها هر عیبی که یک انسان میتواند داشته باشد داریم! ...


توی همین واتساپ چقدر بادلیل و بی دلیل به خودمان بد میگوییم و لذت میبریم.
به خودمان فحش میدهیم و کیف می کنیم و میخندیم.


اقوام مختلف ایرانی را مسخره می کنیم و همه با هم کل ایران را ! ...

بزرگان علمی٬ هنری٬ ادبی و دینی کشور خودمان را وسیله خنده و تفریح کرده ایم و هیچکس هم نباید فکر کند اینها نقشه است.

این همان جنگ نرم است.

تهاجم فرهنگی فقط از طریق بی حجابی و فیلمهای خراب نیست.

این روزها همه در فکر زیرآب زدن بقیه هستند، شما چطور؟
این روزها همه احساس می کنند در زندانی بدون دیوار دوران بی پایان محکومیت خود را می گذرانند، شما چطور؟
این روزها همه شبیه زندانیان جنگ آمریکا و کره منتظر مرگ خاموش هستند٬ شما چطور؟
بیاییم از خواندن و شنیدن اخبار منفی فاصله بگیریم و تا میتوانیم به خود و اطرافیانمان امید بدهیم، (((احترام))) بگذاریم و در هرشرایطی شاد زندگی کنیم.

شاید اینگونه راهی برای گریز از زندانی که از طریق رسانه ها برایمان ایجاد شده است ،بیابیم.

۱۰ آذر ۹۳ ، ۲۳:۴۴ ۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید علی موسوی

هر آنچه که باید بدانید از تنظیمات حریم شخصی WhatsApp


هر آنچه که باید در مورد تنظیمات حریم شخصی WhatsApp بدانید

سرویس واتزاپ بر روی اندروید، iOS، ویندوز فون و بلکبری حدود ۶۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. اما پس از خریداری شدن این اپلیکیشن توسط فیسبوک آیا باید در مورد حریم شخصی نگران بود؟

چندی قبل در سال جاری در نظر سنجی وب سایت MakeUseOf حدود ۶۰ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که از سرویس واتزاپ استفاده می کنند و این نشان از محبوبیت اپلیکیشن یاد شده دارد. اما پس از اینکه مالکیت اپلیکیشن مورد بحث به فیسبوک رسید، ممکن است برخی از مردم سوالاتی در مورد حریم شخصی خود داشته باشند.

در این مطلب می خواهیم به آنچه که شما باید در مورد تنظیمات حریم شخصی در استفاده از واتزاپ بدانید بپردازیم. 

واتزاپ چه اطلاعاتی را جمع آوری می کند؟

ادامه مطلب...
۰۷ آذر ۹۳ ، ۱۳:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

چرا شبکه های اجتماعی ایرانی پر طرفدار نیستند؟

این روزها فرقی نمی کند که در کجا باشیم. هر کجا که باشیم گوشی و اینترنت یکی از ضرورت های زندگی ما است. در اتوبوس، در مترو، حین رانندگی، هنگام غذا خوردن و حتی در موقع خواب، تنهایمان نمی گذارند یا شاید بهتر است بگوییم ما آنها را تنها نمی گذاریم. با وجود این که گوشی های هوشمند بخشی از کار روزانه ما را راه می اندازند اما ما نیز بیشتر از پیش به آنها وابسته شده ایم.

این روزها فرقی نمی کند که در کجا باشیم. هر کجا که باشیم گوشی و اینترنت یکی از ضرورت های زندگی ما است. در اتوبوس، در مترو، حین رانندگی، هنگام غذا خوردن و حتی در موقع خواب، تنهایمان نمی گذارند یا شاید بهتر است بگوییم ما آنها را تنها نمی گذاریم. با وجود این که گوشی های هوشمند بخشی از کار روزانه ما را راه می اندازند اما ما نیز بیشتر از پیش به آنها وابسته شده ایم. چک کردن روزانه شبکه های اجتماعی، گروه های مختلف و تبادل نظر و خواندن لطیفه هایی هم که در این بین از گروهی به گروه دیگر رد و بدل می شود از دیگر دلایلی است که ما را از گوشی هایمان جدا نمی کند. 

براساس مطالعاتی که مرکز ارتباطات Annenberg وابسته به دانشگاه پنسیلوانی بر روی شبکه های اجتماعی انجام شده است، به این نتیجه رسیده اند که با وجود مسدود بودن بسیاری ازشبکه های اجتماعی،حضور ایرانی ها در فضاهایی از جمله فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام و البته شبکه های ارتباطی اینترنتی مانند Viber،WhatsApp و...بوضوح دیده می شود و حتی در برخی موارد کاربران ایرانی مخاطبان اصلی این شبکه ها را تشکیل می دهند.

چرا شبکه های اجتماعی وطنی پر طرفدار نیستند؟


ادامه مطلب...
۰۵ آذر ۹۳ ، ۰۲:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

چرا ایرانیان گروه های WhatsApp را به کانون گرم خانواده ترجیح می دهند؟

جهان کنونی به خصوص در دو دهه اخیر شاهد تحولات فراوانی بوده است که به واسطه پیشرفت تکنولوژی پدید آمده است. به مدد همین پیشرفت تکنولوژی رسانه ها عضو جدیدی از خانواده ها شدند. ارشناسان ارتباطات جهان کنونی را جهان رسانه ای می نامند و معتقدند با آمدن رسانه ها حوادث بزرگی در جهان رخ داده است.

جهان کنونی به خصوص در دو دهه اخیر شاهد تحولات فراوانی بوده است که به واسطه پیشرفت تکنولوژی پدید آمده است. به مدد همین پیشرفت تکنولوژی رسانه ها عضو جدیدی از خانواده ها شدند. 

کارشناسان ارتباطات جهان کنونی را جهان رسانه ای می نامند و معتقدند با آمدن رسانه ها حوادث بزرگی در جهان رخ داده است. علم ارتباطات پدید آمدن انسان رسانه ای را یکی از این حوادث می داند. انسانی که به واسطه رسانه ها زندگی می کند و بی رسانه هیچ است؛ به تعبیری دیگر رسانه برای انسان کنونی جزء لاینفک زندگی اوست. 

انسان امروزی به اعتقاد آنان بدون رسانه احساس خلع و تنهایی می کند. انسان امروز دیگر آن انسان سنتی نیست، رسانه ها جای سنت را گرفته اند و خود برای آنان سنت ها، الگوها و ارزش های جدید به وجود آورده اند. 

با این حال اما ما نیز از این تحول عمیق بی بهره نبوده ایم با وجود این که موج این حادثه عظیم کمی دیرتر از سایرین به ما رسیده است. 

اگرچه اولین رسانه صوتی که در سال 1284 در دوران قاجار به ایران آمد گرامافون بود اما به راحتی این ابزار جدید جای خود را در خانواده های ایرانی باز کرد چرا که به واسطه شنیداری بودن این رسانه برقراری ارتباط با آن حتی برای افرادی که سواد خواندن و نوشتن هم نداشتند بسیار آسان بود. 

پس از آن اما آمدن رسانه هایی چون رادیو و تلویزیون و به خصوص تلفن های همراه جامعه ایران را بیش از پیش متحول کرد. نقش رسانه های برجسته در ایران مانند رادیو و تلویزیون و بعد از آن رسانه های مکتوب در جهت دهی افکار عمومی و بروز تحولات عمیق چون شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار قابل تأمل است اما با آمدن اینترنت و رسانه هایی که به واسطه آن در ایران به وجود آمدند در زندگی اجتماعی ایرانیان نقش بسزایی دارد. 

چرا ایرانیان گروه های وایبری را به کانون گرم خانواده ترجیح می دهند؟

ادامه مطلب...
۰۴ آذر ۹۳ ، ۰۲:۱۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی