صفحه شخصی سید علی موسوی|فضای مجازی/ عملیات روانی|

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

همرنگی با اینستاگرام

در گذشته مالکیت مادی بیشتر از تبادل تجربه‌های هیجان‌انگیز برای فرد منزلت می‌آورد. دیگر ترجیح تجربه‌های جالب بر اجناس نه تنها پذیرفته شده بلکه از نظر اجتماعی، امری مورد انتظار است. تجربه‌گری به آرامی گسترش می‌یابد و به جریانِ اصلی بدل می‌شود. رسانه‌های اجتماعی این روند را به نقطۀ شروع خود باز گردانده‌اند. امروزه، فقط برخی افراد امکان پیدا می‌کنند که درایی‌های مادی‌تان را ببینند. اما حالا با وجود تمام دوستانتان و تمام دنبال‌کنندگانشان در تویتر، فیس‌بوک، پینتراست و اینستاگرام، افراد بیشتری متوجه می‌شوند که در حال تجربه‌کردن چه چیزی هستید. به لطفِ رسانه‌های اجتماعی می‌خواهیم با تجربه‌های سایرین چشم‌وهم‌چشمی کنیم. ولی آیا ما به اندازهٔ سایر دوستانمان تجربۀ هیجان انگیز داریم؟ این نگرانی آن قدر رایج شده که نامی جدید یافته: ترس از عقب افتادن.
 
عصر اینستاگرام: ترس از عقب افتادن
 
ادامه مطلب...
۳۱ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۹ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

کسپرسکی منتشر کرد: جزئیات ویروسی که به جاسوسی از مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت


کسپرسکی منتشر کرد: جزئیات ویروسی که به جاسوسی از مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخت

شرکت کسپرسکی اطلاعات وسیعی را در مورد ویروس Duqu 2.0 که به جاسوسی از مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخته است، منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پارس آتنا دژ، کسپرسکی اوایل سال میلادی جاری از یک حمله و نفوذ سایبری به چند سیستم درون‌سازمانی خود خبر داد. بعد از این حادثه، تحقیقات همه‌جانبه‌ ای کلید خورد که به کشف پلتفرم بدافزاری جدید، ناشناخته و بسیار پیشرفته و قدرتمندی به نام Duqu انجامید

به اعتقاد متخصصان کسپرسکی، مهاجمان با اطمینان کامل از این که هیچ رد و اثری برجا نمی‌گذارند حمله سایبری خود را ترتیب دادند. این حمله ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشت که تا پیش از آن در حملات سایبری دیگر دیده نشده و تقریبا هیچ ردی از آن برجا نمانده بود. این حمله با استفاده از آسیب‌پذیری‌های شناخته نشده، آزادی عمل بدافزار را افزایش داده و سپس از طریق فایل‌های Microsoft Software Installer (MSI) در شبکه گسترش پیدا می‌کند. فایل‌های MSI فایل‌هایی هستند که مدیران سیستم اغلب برای نصب نرم‌افزار روی کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز و به‌صورت راه دور از آن استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب...
۲۶ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

پیروزی تصاویر بر کلمات ؛ معضلات جوامع انسانی (بخش دوم)

پیروزی تصاویر بر کلمات ؛ معضلات جوامع انسانی (بخش دوم)

معضلات جوامع انسانی

در جوامع امروزی به موازات پیشرفت‌ها، معضلات و مشکلات نیز دامن‌گیر بشر شده است. مشکلاتی که اغلب از اعمال خود ما نشأت می‌گیرند. رسانه‌ها نقش مهمی در بازتاب این مسائل دارند.اینک همراه شما این مطلب را پی می‌گیریم.

ادامه مطلب...
۰۹ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

پیروزی تصاویر بر کلمات: معضلات جوامع انسانی (بخش اول)

پیروزی تصاویر بر کلمات: معضلات جوامع انسانی (بخش اول)

معضلات جوامع انسانی

در سال‌های اخیر کمپین‌های اجتماعی فعال و مستعدی پا به عرصه‌ی وجود گذاشتند که خلاقیت و دستاوردهای ارزشمندشان، حقیقتاً شگفت انگیز بوده و ما را حیرت زده می‌کند. با هم نگاهی خواهیم داشت به بخشی از آگهی‌های تکان دهنده و بی‌نظیری که در حوزه‌های مختلف اجتماعی و از سوی این کمپین‌ها ارائه شده‌اند.

ادامه مطلب...
۰۹ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۵۹ ۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

به بهانه در گذشت الگوی زندگی ام جان نش

امروز یکی از تاثیرگذارترین افراد در زندگ ام جاودانه شد. آری جان نش در گذشت کسی که چندین سال الگوی تلاش در عرصه ی تحصیلی و زندگی ام بود و هست و خواهد ماند .

همان عکس پروفایل شبکه های اجتماعی و آواتار همیشگی و تغییر ناپذیر که نزدیک به ٩ سال است جایش ثابت شده و سوال بیشتر دوستان این است که عکس کیست ...


جان نش

ادامه مطلب...
۰۵ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۴۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی