صفحه شخصی سید علی موسوی|فضای مجازی/ عملیات روانی|

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

نگاهی به امنیت تلگرام

محققان از وجود حفره امنیتی جدیدی در نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام خبر داده‌اند که به نفوذگران امکان ارسال فایل‌هایی با حجم زیاد را خواهد داد. فایل‌هایی که در نهایت،  افزایش ناخواسته حجم داده‌های مصرفی  و حتی ایجاد وقفه در عملکرد دستگاه را به دنبال خواهند داشت.

، صادق احمدزادگان و امید غفاری‌نیا از محققان ایرانی توانسته‌اند حفره امنیتی جدیدی را در نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام کشف کنند که امکان گذر از حد تعریف شده محدودیت پیام را به نفوذگران داده و ارسال محتویات را به صورت نامرئی! و با امکان مصرف بیش از حد اینترنت همراه روی گوشی کاربران امکان‌پذیر می‌سازد.

ادامه مطلب...
۲۶ تیر ۹۵ ، ۲۰:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

جان دوباره نینتندو با Pokémon Go

همان‌طور که می‌دانید بازی Pokémon Go تنها با حضور چندروزه خود در بازار پلتفرم‌های ویژه دستگاه‌های الکترونیکی همراه، طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرده است اما محصولاتی مانند این بازی که برپایه استفاده از تکنولوژی‌های روز روانه بازار می‌شوند، تاثیراتی ویژه حتی در سطح جهانی روی وضعیت اقتصادی و بازارهای مختلف خواهند داشت.

نگاهی به گذشته

چیزی در حدود 50 سال پیش، تفریحات افراد به بیرون رفتن برای صرف شام، تماشای فیلم در سینما و یا در نوع جذاب‌تر، رفتن به سالن بولینگ محدود می‌شد. تفریحاتی که همگی به صرف هزینه در بازارهای محلی منجر می‌شدند. همین امر فرصت‌هایی را ایجاد می‌کرد تا افراد در شهر شما توانایی راه‌اندازی کسب‌ و کارهایی هرچند کوچک را داشته باشند. یکی از گزینه‌های موجود در شرایط فعلی، صرف هزینه در لذت بردن از بازی Pokémon Go است اما ساختار اقتصادی پیش روی این بازی ویدئویی، تا حدود زیادی متفاوت از آنچه توضیح دادیم خواهد بود. وقتی شما از خریدهای درون بازی Pokémon Go استفاده می‌کنید، این پول راهی به جیب کارآفرینان محلی نخواهد یافت و مستقیما به حساب سازندگان ژاپنی و البته آمریکایی این بازی سرازیر خواهد شد.

البته مزایای مثبتی هم در تمایل افراد به استفاده از سرگرمی‌هایی در این سطح از بازار وجود دارد. به عنوان مثال، هیچ شکی نیست که Pokémon Go می‌تواند سرگرمی به‌مراتب ارزان‌تر از تماشای فیلم در سینما و یا رفتن به سالن بولینگ باشد. در واقع شما هیچ الزامی به استفاده از خریدهای درون بازی این عنوان نخواهید داشت. از سوی دیگر، استفاده از پلتفرم‌های آنلاین گزینه‌های بیشتری را پیش روی طیف وسیع کاربران با سلایق متفاوت قرار خواهد داد.

ادامه مطلب...
۲۴ تیر ۹۵ ، ۲۰:۴۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

غول جدید دنیای بازی ها Pokémon Go

با افزایش ارزش سهام شرکت نینتندو در نتیجه استقبال بی‌نظیر کاربران از بازی Pokémon Go، ارزش کلی این شرکت نیز در عرض دو روز چیزی در حدود 7.5 میلیارد دلار افزایش یافته است. به گزارش وب‌سایت گیزمودو، در هفته گذشته گیمرها و طرفداران بی‌شمار Pokémon Go دوران مثال‌زدنی را پشت سر گذاشتند. همان‌طور که می‌دانید این بازی برمبنای تکنولوژی واقعیت افزوده و در قالب تعامل با دنیای واقعی اطراف کاربر طراحی شده است. همین امر نیز در اولین روزهای عرضه این عنوان باعث شد یکی از گیمرها در زمان تلاش برای یافتن یکی از شخصیت‌های داخل بازی، با جسد یک انسان روبرو شود. در ادامه نیز سارقان مسلح از فرصتی که در قالب حضور گیمرهای این عنوان در محیط‌های مختلف فراهم شده بود استفاده کردند تا کاربرانی که در نزدیکی آن‌‌ها قرار داشتند را شناسایی کنند. پس از این نیز هکرها فایل‌های apk این بازی را به بدافزارهایی آلوده کردند تا کنترل گوشی کاربران را به دست بگیرند.

در این میان، به‌نظر می‌رسد نینتدو خوشحال‌ترین نقش‌آفرین بازار پیش روی این بازی ویدئویی باشد. سهام این شرکت با افزایش ارزش به میزانی بیش‌ از یک‌چهارم روبرو شده تا به بالاترین سطح ارزش‌گذاری ممکن از نوامبر گذشته دست‌یابد. با گذشت چندروز از عرضه این بازی، چنان محبوبیتی نصیب این عنوان شده که تعداد دانلود ثبت شده برای آن در اکوسیستم اندروید از Tinder نیز پیشی‌گرفته است. این در حالی است که تحلیلگران معتقدند تعداد کاربران فعال روزانه این بازی، به زودی از توییتر نیز پیشی خواهد گرفت. در حال حاضر کاربران و مشتاقان Pokémon Go به‌طور متوسط روزانه 43 دقیقه از این بازی استفاده می‌کنند که این رقم، فراتر از مدت زمان ثبت‌شده برای اینستاگرام یا واتس‌اپ است.

با این وجود، افزایش ارزش شرکت نینتدو زمانی که متوجه شوید توسعه این بازی تنها بر عهده این شرکت نبوده و به بیان دیگر، این عنوان انحصارا در اختیار نینتدو نیست، عجیب‌تر خواهد بود. نینتندو در حال حاضر تنها یک سوم از سهام Pokémon Go را در اختیار دارد و این بازی نیز توسط شرکت فعال در حوزه تکنولوژی واقعیت افزوده یعنی Niantic که منشعب شده از گوگل است، توسعه یافته و طراحی شده است. با این وجود، نینتندو نام عجین شده با Pikachu، Bulbasaur و دیگر کاراکترهایی است که طرفداران نینتندو چندین دهه است با آن آشنایی دارند و از همین رو، این شرکت از استقبال کاربران از Pokémon Go، بیش از سایرین تاثیر پذیرفته است.

اگرچه ارزش شرکت فاکتور مهمی در بازار کنونی به حساب می آید اما هنوز مشخص نیست نینتندو چه درآمدی از این بازی ویدئویی نصیب خود خواهد کرد زیرا این بازی به‌طور رایگان در اختیار کاربران قرارگرفته و این سطح از طرفداری و رغبت کاربران نیز مطمئنا برای همیشه پایدار نخواهد ماند. با این اوصاف، خریدهای درون برنامه‌ای می‌توانند چشم‌انداز روشنی را برای نینتندو ترسیم کنند. علاوه بر این، گام اول نینتندو در خصوص فاصله گرفتن از اکوسیستم کنسول‌های بازی و حرکت به سمت سیستم‌عامل‌های ویژه دستگاه‌های همراه، نشان از حرکتی محکم و قاطع از این اسطوره دنیای بازی‌های ویدئویی دارد.

۲۴ تیر ۹۵ ، ۲۰:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

هند یک قدرت های سایبری نو ظهور در دنیا

فناوری اطلاعات در هند، صنعتی متشکل از دو جزء اصلی به حساب می آید: خدمات فناوری اطلاعات و برون سپاری فرآیند کسب و کار (BPO). این صنعت، در فاصله سال های 1998 تا 2012، سهم خود را از تولید ناخالص داخلی هند از عدد 1.2 درصد به 7.5 درصد رسانده است.


ما ایرانی ها هند را بیشتر با القابی چون کشور «سزمین عجایب»، «کشور هفتاد و دو ملت» یا «سرزمین زبان ها» می شناسیم. این القاب البته پر بیراه نیستند، با این حال ما قصد داریم در این گزارش از منظری دیگر به هند نگاه کنیم. از دریچه سایبر، اینترنت و فناوری اطلاعات! 

گزارش پیش رو، بخش های متعددی را شامل خواهد شد. بررسی اجمالی صنعت 
IT در هند، راهبردهای دولت هند در فضای سایبر، استراتژی هند در زمینه امنیت سایبری و نهایتاً بررسی نقش زبان انگلیسی در رشد صنعت ITاین کشور، بخش های مختلفی از گزارش تحقیقی پیش رو را شکل خواهند داد. 

فناوری اطلاعات در هند، صنعتی متشکل از دو جزء اصلی به حساب می آید: 

خدمات فناوری اطلاعات و برون سپاری فرآیند کسب و کار (
BPO). 

این صنعت، در فاصله سال های 1998 تا 2012، سهم خود 
را از تولید ناخالص داخلی هند از عدد 1.2 درصد به 7.5 درصد رسانده است. در همین مقطع زمانی، سهم صادراتِ این بخش، از 4 درصد کل صادرات هند به 25 درصد افزایش یافته است. این یعنی آنکه صنعت IT، امروزه نقش مهمی در نفس کشیدن و ادامه حیات هند بر عهده دارد! هم اکنون میزان 2.5 میلیون نفر به صورت مستقیم در این صنعت مشغول به کار شده اند.

نگاهی به سیاست ها و راهبردهای هند در حوزه سایبر///منتشر نشود

ادامه مطلب...
۰۱ تیر ۹۵ ، ۲۰:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی