گفتم : خسته ام
گفتی : لَا تَقْنَطُوا مِن رَّحْمَةِ اللَّهِ - از رحمت خدا نا امید نشوید (زمر/53)

گفتم : هیچکس نمی داند تو دلم چی میگذره
گفتی : إن اللَّه یَحولُ بَیْنَ المَرءِ وَ قَلبِه
- خدا حائل است بین انسان و قلبش (انفال/24)

گفتم : غیر از تو کسی را ندارم
گفتی : نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِیدِ
- ما از رگ گردن به انسان نزدیک تریم (ق/16)

گفتم: ولی انگار اصلا" منو فراموش کردی
گفتی : فاذکرونی اذکرکم - مرا یاد کنید تا یاد شما باشم (بقره/152)

گفتم: تا کی باید صبر کرد؟
گفتی : وَمَا یُدْرِیکَ لَعَلَّ السَّاعَةَ تَکُونُ قَرِیبًا - تو چه میدانی شاید موعدش نزدیک باشد (احزاب/63)

گفتم : تو بزرگی و نزدیکیت برای منِ کوچک خیلی دوره,تا اون موقع چیکار کنم؟
گفتی: وَاتَّبِعْ مَا یُوحَى إِلَیْکَ وَاصْبِرْ حَتَّىَ یَحْکُمَ اللّهُ
- کارهائی که بهت گفتم انجام بده و صبر کن تا خدا خودش حکم کند (یونس / ۱۰۹)

گفتم: خیلی خونسردی , تو خدائی و صبور, من بنده ات هستم وظرف صبرم کوچک ....یه اشاره کنی تمومه
گفتی: عَسَى أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئًا وَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ - شاید چیزی که تو دوست داری به صلاحت نباشد (بقره/216 )

گفتم: انا عبدک الضعیف الذلیل ... اصلا " چطور دلت میاد؟
گفتی: ان الله بالناس لرئوف رحیم- خدا نسبت به همه مردم مهربون است (بقره/143)

گفتم: دلم گرفته
گفتی: بفضل الله و برحمته فبذلک فلیفرحوا، مردم به چه دل خوش کرده اند ، باید به فضل و رحمت خدا شاد بود

گفتم: اصلا" بی خیال توکلت علی الله
گفتی: ان الله یحب المتوکلین - خدا آنهایی را که توکل میکنند دوست دارد (آل عمران/159)

گفتم:خیلی دوستت دارم.
ولی اینبار انگار گفتی :
حواست را خوب جمع کن. یادت باشد که : وَمِنَ النَّاسِ مَن یَعْبُدُ اللَّهَ عَلَى حَرْفٍ فَإِنْ أَصَابَهُ خَیْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ وَإِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انقَلَبَ عَلَى وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْیَا وَالْآخِرَةَ -
بعضی از مردم خدا را فقط به زبان عبادت میکنند.اگر خیری به آنها برسد , امنیت و آرامش پیدا می کنند و اگر به بلایی گرفتار شوند تا امتحان شوند , رو گردان میشوند (حج/11)