سفرهای اینستاگرامی پر از پژواک‌های استعماری‌اند

 

امروزه خیلی‌ها برای سفر از اینفلوئنسرها الهام می‌گیرند یا مقصد سفرشان را براساس محتواهای رسانه‌های اجتماعی دوستان و اطرافیان انتخاب می‌کنند. مهم‌ترین انگیزهٔ این افراد برای سفر این است که جایی که می‌روند «اینستاگرامی» باشد و «تعداد بازدیدها و لایک‌های احتمالیِ ویدیوهای سفرشان» مهم‌ترین عامل اثرگذار در انتخاب مقصد سفر است. اما این ایده که مقصد سفر باید جایی باشد که آن را در پروفایل اینستاگرام خود به رخ دیگران بکشیم، انتقادهایی جدی در پی داشته است: این ژانر علاوه بر این که به محیط زیست آسیب می‌زند، استعمار را تداوم می‌بخشد یا، بدتر از آن، استعمار جدیدی پدید می‌آورد.