چرا اربابان رسانههای اجتماعی از رسانههای اجتماعی استفاده نمیکنند؟
چندماه پس از عرضۀ آیپد به بازار، استیو جابز در گفتوگو با نیویورکتایمز گفت که بچههایش هنوز به آیپد دست نزدهاند، چون او و همسرش استفاده از فناوری را برای بچههایشان محدود کردهاند. همین ماجرا در زندگی شخصی بسیاری از مدیران شرکتهای عظیم فناوری صادق است. آنها نه خودشان از محصولات خودشان استفاده میکنند و نه اجازه میدهند نزدیکانشان چنین کاری کنند. به نظرتان این کار معنای خاصی ندارد؟
مارک زاکربرگ از فیسبوک مثل شما یا من استفاده نمیکند. بنا به گزارش بلومبرگ، این مدیرعامل سیوسهساله یک تیم ۱۲ نفرۀ ناظر دارد تا کامنتها و هرزنامهها را از صفحهاش پاک کنند. او یک «مُشت» کارمند هم دارد که به او کمک میکنند پستها و سخنرانیهایش را بنویسد، و تعدادی عکاس حرفهای که وقتی با کهنهسربازها در کنتاکی، مالکان کسبوکارهای کوچک در میزوری یا فروشندگان چیزاستیک در فیلادلفیا دیدار میکند تصویرهای صحنهچینیشدۀ بینقص از او میاندازند.