صفحه شخصی سید علی موسوی|فضای مجازی/ عملیات روانی|

۳ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

مدیریت شبکه های اجتماعی و بهره برداری از آن



شبکه های اجتماعی نوع تکامل یافته از ارتباطات بدون مرز برای رونق کسب وکار و محبوب شدن هستند. بهشتی برای کاربران تا بتوانند از تمام امکانات به صورت رایگان و غیر حضوری در پیشبرد اهداف مختلف خود استفاده کنند. اما در ورای انگیزه و علل حضور کاربران در این شبکه ها مسئله مدیریت شبکه های اجتماعی نیز وجود دارد.

با گسترش اینترنت در زندگی انسان ها کم کم شیوه کسب وکار هم دگرگون شد. زمانی اغلب شرکت ها تبلیغات محیطی و بازاریابی حضوری را برای دیده شدن ترجیح می دادند؛ اما امروزه شکل و فرم مفاهیم مختلفی مثل بازاریابی تغییر کرده و در قالب ارتباطات بدون مرز مجازی جای گرفته اند.

برخی از تصورات غلط در مدیریت شبکه های اجتماعی باعث شده است کاربران فکر کنند مدیریت شبکه اجتماعی تنها به پست گذاشتن محدود می شود.

هر چند که بخشی از مدیریت شبکه های اجتماعی تولید محتوا و انتشار عکس و فیلم  می باشد اما ماهیت این شبکه ها به گونه ای است که کاربر برای رسیدن به اهداف خود باید استراتژی های خاصی را دنبال کند و در کنار پست گذاشتن به مدیریت شبکه های اجتماعی به شیوه ی صحیح بپردازد.

در ادامه ی مطلب  که پیش روی شما است به معرفی 11 دلیلی که باعث می شود مدیریت شبکه های اجتماعی و بهره برداری از آن تنها به پست گذاشتن محدود نشود می پردازیم.

مدیریت شبکه های اجتماعی ؛ امری فراتر از پست گذاشتن

Social Media Management is Much More Than Just Posting


ادامه مطلب...
۱۱ آبان ۹۵ ، ۱۲:۱۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

اراذل و اوباش اینترنتی

فیلیپس در جریان تحقیقات خود به گروهی از ترول‌ها نفوذ کرد که با چرندیات دیجیتال به صفحات یادبود درگذشتگان در فیسبوک حمله می‌کنند. چرا کسی باید دنبال افراد سوگوار برود تا آزارشان دهد؟ او می‌نویسد: «ترول‌ها معتقدند که هیچ‌چیز را نباید جدی گرفت؛ و لذا هرگونه نمایش علنی احساسات، اعتقادات سیاسی و/یا تعصبات ایدئولوژیک انگار ترول‌ها را به میدان مبارزه طلبیده است. بدین‌ترتیب، خخخ همچون ضدحمله‌ای علیه انواع و اقسام دلبستگی‌هاست؛ و طنز ماجرا همین‌جاست که ترول‌ها چنین دلبستۀ خخخ هستند.»


هرجای اینترنت بروید، یک دستۀ خاص از کاربران را می‌بینید که قواعد رفتارشان با بقیه فرق دارد. تنها دلیل زندگی این آدم‌ها (می‌گویم آدم‌ها، چون آنجا، پشت آن وی.پی.ان‌ها و اکانت‌های قلابی، بالاخره آدم نشسته است) آن است که مخلّ آسایش دیگران شوند، وقتشان را تلف کنند و احساساتشان را جریحه‌دار. همیشه دنبال افتضاح‌ترین ترکیب عکس و حرف هستند تا حوالۀ غریبه‌های ازهمه‌جا بی‌خبر کنند. تیشه به ریشۀ ابراز عقیدۀ صادقانه و علنی می‌زنند، اگر که یافت شود. این ترول‌ها۱از کجا آمده‌اند؟ و مهم‌تر اینکه چطور سرجایشان برمی‌گردند؟

ادامه مطلب...
۰۹ آبان ۹۵ ، ۱۱:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

سه شگرد استیو جابز برای بالا بردن بازدهی جلسات کاری

سه شگرد استیو جابز برای بالا بردن بازدهی جلسات کاری


کسب و کارهای امریکائی به دلیل اشتباهاتی که در جلسات کاری شان مرتکب می شوند، سالیانه چیزی نزدیک به ۳۷ میلیارد دلار ضرر می کنند. اما استیو جابز خوب مراقب بود تا اپل جزو این کمپانی ها نباشد.

ادامه مطلب...
۰۵ آبان ۹۵ ، ۲۰:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی