صفحه شخصی سید علی موسوی|فضای مجازی/ عملیات روانی|

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

تهدیدات و فرصت‌های فضای مجازی در رشدکودکان ایرانی

کودکان امروز آینده و فردای جامعه هستند. حقیقت این جمله بر کسی پوشیده نیست ولی این نسل آینده، امروز با پدیده ای دووجهی روبروست که پیش از این، در کودکی اکثر ما لااقل به این وسعت وجود نداشته است: «اینترنت و فضای مجازی».

صحبت‌های برخی از افراد مبنی بر اینکه باید این فضا را از کودک گرفت، در دنیای تکنولوژی امروز بی‌معنی به نظر‌ می‌رسد، ضمن اینکه در پاره‌ای از موارد این والدین هستند که کودک را خواسته یا ناخواسته وارد زندگی دوم در اینترنت می‌کنند و یا خودشان به این فضا معتاد شدند و حتی کار به جایی کشیده شده که پدیده کودکان کار اینترنتی را به وجود آورده‌اند.

ادامه مطلب...
۲۶ مهر ۹۶ ، ۲۰:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

داده‌ها علیهِ انسان‌ها

آیا در جهانِ بانک‌های داده، هنوز حریم خصوصی یا زندگیِ آزادانه معنایی دارد؟


فرض کنید در اینترنت به صفحه‌ای برمی‌خورید که می‌گوید با تحلیلِ امضایتان رازهایی را دربارۀ شخصیت‌تان می‌گوید. موضوع برایتان جالب می‌شود و نمونه‌ای از امضایتان را می‌فرستید. سایت از روی آن امضا، در کمتر از یک ساعت، نام واقعی، محل سکونت، میزان تحصیلات، درآمد و ذخیرۀ بانکی‌، سابقۀ بیماری‌ها، نتایج آزمایش خون، ترکیب دی.‌ان.ای، تخلفات رانندگی، سوابق ورزشی، شرح مسافرت‌ها و هر کار دیگری که در زندگی کرده‌اید دست می‌یابند. خب، حالا چه رازهایی را می‌خواهید بشنوید؟


نیویورک ریویو آو بوکز — چند ماه پیش، واشنگتن پست گزارش داد که فیس‌بوک ۹۸ نکتۀ اطلاعاتی را از هریک از حدوداً دومیلیارد کاربرش جمع‌آوری می‌کند. از این ۹۸ مورد می‌توان به چنین مواردی اشاره کرد: قومیت، درآمد، ثروت خالص، قیمت خانه، مادربودن یا نبودن، به‌اصطلاح «مامان‌فوتبالی۱» بودن یا نبودن، وضعیت تأهل، تعداد خطوط اعتباری، علاقه‌مندی به رمضان، تاریخ خرید ماشین و... .

ادامه مطلب...
۲۴ مهر ۹۶ ، ۱۰:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

اسلکتیویسم عامل یکپارچگی ایران در برابر ترامپ

ترامپ دیروز از مواضع دولت آمریکا گفت و صحبت‌هایی را به میان آورد که باعث یکپارچگی ایران شد. اگرچه «حسن روحانی» ساعاتی بعد از گفته‌های ترامپ، به او پاسخ داد اما کاربران ایرانی که در برابر مواضع ضد‌ایرانی رییس جمهور آمریکا شروع به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی کردند و موفق شدند تا صدای خود را جهانی کنند.

ادامه مطلب...
۲۲ مهر ۹۶ ، ۱۲:۳۹ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

تاثیرات استفاده از موبایل در حین گفت‌وگو

رابطۀ ذاتی بین تنهایی و گفت‌وگو
این روزها کمتر این واقعیت را پنهان می‌کنیم که هم‌زمان حواسمان به جاهای مختلف است


دانشجویان دانشکده به من می‌گویند بلدند که چطور به چشم‌های یک نفر نگاه کنند و همزمان روی موبایل‌شان مطلبی را تایپ کنند، و کسی هم متوجه نشود که حواس‌شان به هر دو کار هست. می‌گویند این مهارت را در دبیرستان یاد گرفته‌اند، که مجبور بودند بدون این که معلم متوجه شود پیامک بفرستند. حالا از این مهارت وقتی استفاده می‌کنند که می‌خواهند هم پیش دوستان‌شان باشند و هم، به‌قول بعضی‌ها، ’جای دیگر‘.

این روزها، کمتر لازم می‌بینیم این واقعیت را پنهان کنیم که حواسمان به جاهای مختلف است. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ توسط مرکز پژوهشی پیو۱ انجام شده است، ۸۹ درصد کسانی که تلفن همراه داشتند گفتند در آخرین برنامۀ جمعی‌ای که حاضر بودند از موبایل خود استفاده کرده‌اند. اما آن‌ها از این ماجرا خرسند نبودند؛ ۸۲ درصد از بزرگسالان اعتقاد داشتن که شیوۀ استفادۀ آن‌ها از موبایل در محیط‌های اجتماعی به گفت‌وگوهای جمعی آسیب می‌زند.

ادامه مطلب...
۱۷ مهر ۹۶ ، ۱۰:۰۵ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

کتاب هکر و هنر هک

 کتاب هکر و هنر هک


منتشر گردید

=========================

این کتاب تمامی زوایای هک کردن را کشف می‌کند. این بررسی‌ها از پیدایش این پدیده در دهه‌ی ۶۰ میلادی در MIT آغاز شده و به سمت بیوهک و جنگ سایبری که در دسته‌ی مسائل آتی قرار می‌گیرند،پیش می‌رود. شما در مورد اهداف هکرها و از آن مهم‌تر محافظت از خودتان در برابر هکرهای "کلاه مشکی" یا همان هکرهای مخرب خواهید آموخت. استراتژی‌های دفاعی شامل نوشتن رمزهای عبور قوی، یاد گرفتن در مورد رمزگذاری داده و خودآموزی در زمینه انواع حملات هکرها می‌شود. کلاه مشکی‌ها از جهل و فقدان دانش مردم استفاده میکنند، پس هر قدر بیشتر در مورد موارد ناامن در کامپیوتر، گوشی یا روتر اینترنتتان آشنا شوید، می توانید به شکل بهتری خودتان را برای پشتیبانی از داده‌ها آماده کنید.


کتاب هکر و هنر هک


------------

جهت خرید کتاب از طریق تماس تلفنی با 

02166953126

02166952884

09122649163


ایدی تلگرام :

‏@NasleRoshanAdmin

09036808539


آدرس دفتر انتشارات:تهران- میدان انقلاب- خ فخر رازی- خ شهید نظری شرقی- پلاک 61- طبقه 4- واحد B44


لینک خرید اینترنتی


۰۴ مهر ۹۶ ، ۱۰:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی