استارتاپ چیست؟

برای بحث پیرامون استارتاپ‌ها در ابتدا لازم است تا با مفهوم آن آشنا شویم. تا زمانی که با ماهیت استارتاپ‌ها و مفهوم آنها آشنایی کافی نداشته باشیم نمی‌توانیم به بحث پیرامون آنها بپردازیم. به نظر می‌رسد یکی از خلاهایی که در کشور ما در حوزه استارتاپ وجود دارد عدم شناخت صحیح و دقیق از مفهوم استارتاپ و نحوه کار آنها است. از همین‌رو در این نوشتار به اختصار به بیان مفهوم استارتاپ و ماهیت آنها می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم تا به طور دقیق ماهیت این شرکت‌ها را مشخص کنیم.
استارتاپ (Startup) که در فارسی از آن با عنوان شرکت نوپا یاد می‌کنند درواقع به شرکت‌هایی گفته می‌شود که تاریخچه چندانی ندارند. این شرکت ها تازه ایجاد شده‌اند و در فاز توسعه و تحقیق برای بازاریابی قرار دارند. به نوعی می‌توان گفت که استارتاپ‌ها ایده‌هایی ریسک‌پذیر هستند که مدل کسب و کارشان مشخص نیست و بازار هدفشان نیز در حد فرض است.