صفحه شخصی سید علی موسوی|فضای مجازی/ عملیات روانی|

۱۲ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

نکته ....

عرض سلام ادب خدمت تمامی دوستان 


در مورد مطالب وبلاگ همان طور که خیلی از دوستان میدانند این یک صفحه شخصی برای جمع آوری مطالب مورد نظرم از سایت های خبری گرفته تا نظرات کارشناسان تا نظرات شخصی ام است مثل یک دفترچه یادادشت .... نه چیز دیگری ....


هدف بالا بردن سطح آگاهی و اینجا بینش و بصیرت خودم و دوستانم است 


بالایی وبلاگ هم نوشتم صفحه شخصی سید علی موسوی تحت عنوان عملیات روانی ....نه چیز بیشتر نه چیزی اضافه تر 

عملیات روانی هم اسم وبلاگ هست که به آدرس دقت فرمایید psyop به معنی عملیات روانی هست ....



شاد پیروز




۲۷ تیر ۹۳ ، ۱۷:۱۶ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

زندگی مجازی و گمنامی مجازی در زندگی مدرن

دنیای مدرن جایی است که افراد هر روز بیشتر از دیروز در آن به هم مرتبط می شوند. در حال حاضر شما می توانید اسم هر کسی را در گوگل وارد کنید و با صفحاتی رو به رو شوید که اطلاعات آن ها را در اختیار شما می گذارد. شاید صفحه ی فیسبوک آن ها را پیدا کنید؟ شاید دیگر شبکه های اجتماعی برای شما عکس یا نوشته ای از آن ها بیابند؟ شاید هم وبلاگی پیدا کنید که در آن افکار و اعتقاداتشان را منتشر کرده اند.

فضای مجازی

فضای مجازی

 کسی منکر ارزش ارتباطات جهانی نیست. این حقیقتا یک نعمت است که آدم بتواند با دوستان و آشنایان خود در آن طرف دنیا در تماس باشد و از جزئیات زندگی آن ها با خبر باشد. چه کسی است که از شنیدن داستان آن پدر و دختری که سال ها پیش از همه جدا شده بودند و با استفاده از شبکه های اجتماعی پس از چند دهه همدیگر را پیدا کردند خوشحال نشود؟ دهکده ی جهانی هر روز کوچکتر و کوچکتر می شود.

ادامه مطلب...
۲۷ تیر ۹۳ ، ۱۶:۰۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید علی موسوی

ایران جاییست

ایران جاییست که یک موسسه مالی اعتباری با سود ۴۰% سریال میسازه درباره گناه نزول خوری با سود ۷%.

موسسه مالی اعتباری عسکریه.
سریال مدینه

۲۶ تیر ۹۳ ، ۱۳:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

بازی "پو" سرگرمی خطر ناک

این بازی های آرامِ عاشقانه، که با تکیه بر احساسات و وابستگی انسانها به موجوداتی که دوستشان دارند طراحی و ساخته شده، به این هدف دست یافته اند و چنان در لایه های زندگی فرد وارد شده اند، که بعد از مدتی خود فرد هم متعجب می شود که چطور شد که موجود صفر و یکی بی جان، توانسته بخش عمده ای از احساسات یک انسان را به خودش معطوف کند.

 

چه کسی فکرش را می کرد که یک موجود قهوه ای عجیب و غریب با چشمهای بزرگ که روی صفحه ی تبلت یا گوشی آرام ایستاده و نگاهمان می کند، یک روز برایمان جان بگیرد و رسیدگی به او بشود یکی از بزرگترین دغدغه ها و همه فکر و ذکرمان!

ادامه مطلب...
۲۴ تیر ۹۳ ، ۰۲:۱۳ ۸ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید علی موسوی

پان کردیسم از آغاز تا به حال

با فروپاشی شوروی و تأسیس جمهوری‌های تازه استقلال‌یافته قفقاز(گرجستان، آذربایجان و ارمنستان) و آسیای مرکزی (ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و قزاقستان) و انقلاب‌های غرب‌گرای پس از آن در بخشی از این نواحی، ظن این می‌رفت که امریکا به دنبال تغییر مرزبندی‌های سیاسی موجود، جهت آسان‌تر کردن مدیریت خود بر جهان است.

 روشی که لااقل بین اقتصاددانان امریکایی که شعار "کوچکتر، زیباتر" سر می‌دهند، سنتی کهنه است و ظاهرا جامعه سیاسی- اطلاعاتی امریکا چندان بی علاقه به استفاده از آن نیستند. از این روست که منطقه خاورمیانه نیز به عنوان قطب نفت و گاز جهان همواره در معرض خطر این زیباسازی به سبک امریکایی است. 

 





ادامه مطلب...
۲۲ تیر ۹۳ ، ۰۱:۴۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

آشنایی با وهابیت و تفاوت‌ وهابیون با اهل‌تسنن

آیا وهابیت یک فرقه دست‌ساز است؟ آیا اصولا ارتباطی میان این فرقه با اسلام وجود دارد؟ فرق وهابیت با اهل سنت چیست؟ آیا وهابیت فقط با شیعیان سر ناسازگاری دارد؟ برای آشنایی با این فرقه ساخت انگلیس با ما همراه شوید.


اهل سنت به چهار شاخه اصلی حنفی، حنبلی، شافعی و مالکی تقسیم می‌شوند که به مرور زمان برخی از این شاخه ها به ده‌ها زیرشاخه تقسیم شده و هر کدام برای خود به مسلکی جداگانه با عقایدی خاص تبدیل شدند. وهابیت نیز یکی از فرقه‌هایی است که خود را منتسب به حنبلی‌ها می‌دانند؛ بدین معنی که وهابیت بسیاری از اعتقادات خود را از احمد بن حنبل و آراء و عقاید وی گرفته‌اند. با این حال بسیاری از علمای حنبلی نیز وهابیت را فرقه‌ای جدا از خود قلمداد کرده و از نزدیکی به آن خود را مبرا کرده‌اند.

الف- پیشینه فکری و سیاسی وهابیت؛

1.1.احمد بن حنبل(241-164ه.ق):

احمدبن حنبل، موسس و بانی فرقه حنبلی و از رهبران فکری اصحاب حدیث به شمار می‌آید که در ربیع الاول 164ه.ق در بغداد بدنیا آمد. وی نه تنها طریقه اصحاب حدیث را از پیشینیان به ارث برد، بلکه آن را احیا کرد و با تعالیمی که عرضه داشت، برای تنظیم مبانی فکری آنان کوشش کرد. از همین رو پس از او اصحاب حدیث بیش از هرکس به گفته‌ها و نوشته‌های وی در تأیید افکار خویش استناد جسته‌اند. 

احمد را باید به میانجیگری شاگردش ابن تیمیه، پیشرو مذهب وهابی و تا حدی الهام‌بخش نهضت مذهبی و محافظه‌کارانه سلفیان نامید. احمد بن حنبل فقیهی کثیرالسفر بود و در طلب علم و حدیث به شام، حجاز، یمن، کوفه و بصره سفر می‌کرد و احادیث بسیار گرد آورد و آنها را در مجموعه‌ای بنام مسند ابن حنبل فراهم آورد. احمد در فقه و حدیث، استادان بسیاری داشت، به طوری که ابن خلکان وی را یکی از اصحاب و شاگردان خاص امام شافعی می‌داند.

ادامه مطلب...
۰۹ تیر ۹۳ ، ۲۳:۲۱ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

بررسی تخریب اماکن مقدس اسلامی توسط تکفیری‌ها

پیشینه اهانت و تخریب مزار اولیاء خدا و اصحاب پیامبر به چه زمانی بازمی‌گردد؟ آیا جسارت‌های وهابیون به اموات تنها محدود به شخصیت‌های اسلامی است؟جریان تکفیری مورد حمایت ارتجاع عرب تاکنون مزار کدامیک از اولیاء الله و صحابی را تخریب کرده است؟ 


دشمنان اسلام همواره قصد داشته اند پیروان این دین آسمانی را با توطئه‌های خبیث قومی و مذهبی از هم پاشانده و موجبات تضعیف آنها را فراهم بیاورند، در عصر حاضر نیز استعمار غربی- صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که کم‌هزینه‌ترین و موثرترین شیوه برای ضربه‌زدن به اسلام حقیقی و رکن اصیل مقاومت و جهاد حقیقی علیه ظالمان، استفاده از گروه‌های تکفیری و وهابی است؛ وهابی‌هایی که تحت نام اسلام و تعالیم پیامبر اعظم (ص)، بزرگترین ضربات را بر پیکره جامعه اسلامی وارد کرده‌اند. 

ادامه مطلب...
۰۹ تیر ۹۳ ، ۲۳:۱۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

مسئله حجاب از نظر شهید مطهری

در مورد حجاب یکی از دوستان سوال کرد و گفت حرف تکراری نزن از نظر اسلامی بگو منم به این حرف از استاد مطهری روجوع کردم ...


«اسلام می خواهد انواع التذاذهای جنسی، چه بصری چه لمسی و چه نوع دیگر به محیط خانوادگی و در کادر ازدواج قانونی اختصاص یابد، اجتماع منحصرا برای کار و فعالیت باشد. برخلاف سیستم غربی عصر حاضر که کار و فعالیت را با لذتجوییهای جنسی به هم می آمیزد، اسلام میخواهد این دو محیط را کاملا از یکدیگز تفکیک کند.»


شهید مطهری-مسئله حجاب


برداشت مشخص آزاد است همچنان

۰۵ تیر ۹۳ ، ۰۱:۵۸ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

یک حقیقت در مورد ISI

ISI رویایی برای هر پژوهشگر ... 

اما حقیقت چیست : 

هر ساله تعداد قابل توجهی دانشمند از سراسر دنیا سعی در به چاپ رساندن یافته های خود در علوم مختلف به وسیله این موسسات علمی دارند؛ با این کار نه تنها تمام زحمات خود را به طور ارزان و نازل در اختیار افراد دیگر قرار می دهند، بلکه چون توانایی کسب درآمد از دانش ارائه شده خود را ندارند؛ به راحتی علم تولید شده را به کارتل هایی که وابسته به دولت های بیگانه هستند قرار می دهند.
پیش از این در مطالعه دکترین ربا ذکر شده بود که گرفتن اموال دیگران بلاعوض، تعریف دکترینال از مفهوم ربا است.
اما نوعی دیگر از ربای سازمان یافته که به گذاره های اقتصادی محدود نمی شود؛ سازوکار مقالات ISI است.

ISI مؤسسه ای خصوصی است که نشریات و مقالات را فهرست می کند. این تنها مؤسسه در جهان نیست که به فهرست کردن مقالات مشغول است. گروه های دیگری هم هستند اما ISI معتبرتر از بقیه است. این گروه ها مقالات را فهرست کرده و آمارهایی مانند تعداد ارجاعات، ضریب تأثیر مقالات و دیگر آمارهای مربوط به آن را در اختیار اعضا و مشترکان مرکز خود گذاشته و درآمد کسب می کنند. 
در مراکز علمی ایران ISI خیلی مشهور است اما در دیگر دانشگاه های معتبر دنیا ISI چندان معروف نیست. زیرا ارتقای علمی در آن دانشگاه ها اساساً ربطی به ISI ندارد. 
در دانشگاه های خوب دنیا روش ارتقای استادان تقریباً مشابه حوزه های علمیه است. در این دانشگاه ها، مقالات، نوشته ها، تحقیقات و کارهای علمی فرد را برای چند استاد درجه یک در آن رشته بخصوص می فرستند و در صورت تأیید آنها فرد ارتقای علمی پیدا می کند. ما متأسفانه اعتماد به نفس کافی نداریم و داوری درباره خود را به مدد معیار ها و ارزیابی های خارجی انجام می دهیم.




۰۵ تیر ۹۳ ، ۰۱:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی

14 روش برای ایجاد اختلاف میان شیعیان ایران و شیعیان منطقه


در میزگردی که هفته گذشته در موسسه آمریکن اینترپرایز برگزار شده بود، حدود 14 روش برای ایجاد اختلاف میان شیعیان ایران و شیعیان منطقه بررسی شد.

جلسه اندیشکده آمریکن اینترپرایز برای جدایی شیعیان منطقه از ایران


پنجشنبه هفته گذشته موسسه امریکن اینترپرایز کنفرانسی با موضوع روابط شیعیان خاورمیانه علیه ایران برگزار کرد. در این کنفرانس، چند تن از تحلیلگران و کارشناسان درباره وضعیت شیعیان در خاورمیانه، سخنرانی کردند.

در یکی از میزگردها، جاسم حسین عضو سابق مجلس بحرین، عباس کاظم عضو ارشد مدرسه مطالعات پیشرفته بین‌الملل دانشگاه جان هاپکینز، احمد مجیدیار عضو موسسه امریکن اینترپرایز، توبی ماتیاسن استاد دانشگاه کمبریج، برندا شافر استاد دانشگاه جورج تاون، فیلیپ اسمیت استاد دانشگاه مریلند و مایکل روبین عضو موسسه اینترپرایز سخنرانی کردند.

مهمترین مباحثی که اعضای حاضر در این میزگرد مطرح کردند، عبارت است از:

ادامه مطلب...
۰۳ تیر ۹۳ ، ۰۰:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
سید علی موسوی