شبکه تلویزیونی فونیکس چین اقدام به تهیه گزارشی از رونق گرفتن مدلینگ زنده در برخی مناطق تهران نمود و مدعی شد با انتخاب حسن روحانی اولین نمایش مد رسمی در فروردین ماه امسال برگزار شده است.
شبکه تلویزیونی فونیکس چین، در گزارشی که اخیرا از تهران تهیه کرده، به سراغ یکی از شرکت‌های مد و لباس رفته و درباره وضعیت کار، مسائل فرهنگی و برخوردهای مردم با این قشر از جامعه با کارمندان آن مصاحبه کرده است.

مدلینگ

خبرنگار شبکه فونیکس در ابتدای فیلم می‌گوید: «اینجا شاهد اولین موسسه مدلینگ هستیم، که به دختران و پسران ایرانی اجازه می دهد که وارد صحنه مزون شده و زیبایی پوشش ایرانی و اسلامی را نشان دهند.»


شریف رضوی رئیس موسسه آموزش مدلینگ بهپوش در مصاحبه با گزارشگر این کانال چینی، عملکرد طبق قوانین موجود را بی‌مشکل و عملکرد طبق قوانین غربی در ایران را مشکل‌زا تعریف می‌کند.

مدلینگ

گوینده شبکه فونیکس ادامه داده است: «بعد از انقلاب اسلامی ایران، مدلینگ غیر قانونی تلقی می شد. اما از باز شدن بیشتر اجتماع در زمان ریاست جمهوری روحانی، اولین نمایش مد رسمی ایران فروردین ماه گذشته به وقوع پیوست. بعد از آن، تعداد زیادی سازمان مدلینگ با مجوز رسمی آغاز به کار کردند.»

یکی از مدل‌هایی که در این شرکت مشغول به کار است مدعی شده است که طی دو سال اخیر مردم بیشتر از گذشته به سمت انتخاب لباس از روی مدل‌های زنده روی آورده‌اند و در گذشته این کار با نوعی ترس و لرز همراه بوده است.

مدلینگ

عکاس این مجموعه هدف این موسسه را آپدیت کردن فرهنگ مد و لباس غربی با فرهنگ ایرانی-اسلامی می‌داند و خروجی آن را نیز درخور شان مردم و فرهنگ ایران تلقی می‌کند.

مدلینگ

مدلینگ

مدلینگ
خبرنگار شبکه فونیکس در تهران اینگونه صحبت‌های خود را پایان می‌دهد: «همانطور که یک ضرب المثل چینی می گوید، همه به زیبایی علاقه دارند. با آنکه پوشش زنان ایرانی تحت تاثیر قوانین اسلامی قرار دارد، به هیچ عنوان تعقیب زیبایی و نشان دادن زیبایی را در آنها تحت تاثیر قرار نمی‌دهدآنها موفق به خلق مد و زیبایی ایرانی اسلامی شده‌اند با هویتی بسیار قدرتمند.»
اگر چه گزارشگر تلویزیون چین تلاش دارد، تلفیقی مسالمت آمیز از فرهنگ غربی و ایرانی را در نمایش های زنده مدلینگ به تصویر بکشد و این امر را ناشی از همزیستی دو فرهنگ نشان دهد و اینگونه القا نماید که رعایت حجاب اسلامی در کشور ایران مانعی بر سر راه زیبایی‌پسندی بانوان این سرزمین نیست اما همگان می دانند که محصول چنین نمایش هایی چیزی جز ترویج بی عفتی و مدزدگی و تاراج مقام و منزلت زن ایرانی نیست. 

اتومبیل زیبایی که درش باز باشد، نمی‌تواند از دزدان توقع دزدی نکردن داشته باشد: