صاحبان این ابزارها روزانه به طور میانگین 37 دقیقه از وقت خود را صرف بازی با آن‌ها می‌کنند که در این میان بیشترین زمان صرف شده متعلق به مردم آمریکا است. آمریکایی‌ها در روز 51 دقیقه از زمان خود را صرف بازی با تلفن‌های هوشمند می‌کنند.


با آمدن تلفن‌های هوشمند و به دلیل سخت‌افزار و نمایشگرهای قوی‌ای که بر روی این تلفن‌ها قرار گرفته است، بستر و شرایط برای استودیوهای مستقل و بزرگ ساخت بازی‌های ساده و زیبایی مهیا شده است. میدان طوری تعریف شد که دیگر به دلیل سهولت و فراگیری انجین‌های بازی‌سازی و دیگر تیم‌های کوچک هم می‌توانستند، بازی‌های مناسب و قابل قبول با ایده‌های تازه و ناب بسازند و با کمپانی‌های بزرگ بسازند و با کمپانی‌های بزرگ رقابت کنند.

چرا اندروید می‌خریم؟

به طوری که بسیاری از اوقات استقبال از آثار استودیوهای کوچک بیشتر هم می‌شود. به همین دلیل به یکباره کیفیت آثار تولید شده برای گوشی‌های هوشمند بالا می‌رود و مخاطب هم با بازی‌های متنوعی در ژانرهای مختلفی روبرو می‌شود که حتماً سلیقه‌ی آنها را هم در بر خواهد گرفت.

مطالعات اخیر ESA یا به طور کامل‌تر «Entertainment Software Association» نشان می‌دهد که تلفن‌های هوشمند کمک به‌سزایی در گسترش مخاطبین بازی‌ها داشته و این جریان هم‌چنان در حال رشد است. این مطالعه که با همکاری گروه NPD صورت گرفته است، کشور آمریکا و افرادی با گروه سنی سیزده سال و بیشتر را مورد بحث قرار داده و بر اساس آن نتایجی حاصل شده است.

چرا اندروید می‌خریم؟

بر اساس گزارش ارایه شده، حدود یک‌ - سوم از مردم آمریکا که سیزده‌ سال یا بیشتر از آن سن دارند، بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را بر روی تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و ابزارهای قابل حمل دیگر مانند کنسول‌های دستی، انجام می‌دهند. هم‌چنین دو‌ - سوم از بازیکنان تلفن‌های هوشمند گفته‌اند که این ابزارها تاثیر منفی بر روی دیگر تجربه‌های گیمینگ آن‌ها، از جمله بازی با کنسول‌های خانگی و رایانه‌های شخصی نداشته است. در حقیقت گزارش‌ها نشان می‌دهد که 54 درصد از بازیکن‌های ابزارهای قابل حمل، مجموع ساعات بازی‌هایشان (از لحظه اضافه شدن این ابزارها به جریان بازی آن‌ها) بدون تغییر باقی‌مانده است.

نکته قابل توجه در بین مطالعات ESA این است که بازی‌های تلفن‌های هوشمند به توسعه سوخت در صنعت و البته کاهش اتلاف انرژی کمک بسیاری کرده است که این مورد وابسته به ظرفیت‌های بازی‌های تلفن‌های هوشمند و نحوه دسترسی به آن‌هاست. در این گزارش هم‌چنین ذکر شده است که 22 درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند هیچ‌گونه تجربه قبلی از بازی‌هایشان نداشته‌اند.

دیگر آنالیزهای ارایه شده برای تلفن‌های هوشمندِ مجهز به سیستم عامل اندروید نشان می‌دهد که صاحبان این ابزارها روزانه به طور میانگین 37 دقیقه از وقت خود را صرف بازی با آن‌ها می‌کنند که در این میان بیشترین زمان صرف شده متعلق به مردم آمریکا است. آمریکایی‌ها در روز 51 دقیقه از زمان خود را صرف بازی با تلفن‌های هوشمند می‌کنند. آلمان بعد از آمریکا با 47 دقیقه زمان صرف شده، در رتبه دوم قرار گرفته است. در بین ده کشور لیست شده، کاربران چینی با صرف 28 دقیقه زمان در روز، رتبه آخر را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرعامل ESA در رابطه مطالعه صورت گرفته اشاره کرده است که «رشد فوق‌العاده بازی‌های تلفن‌های هوشمند تاکیدی بر ماهیت پویا و در حالِ تحول صنعت بازی‌های ویدیویی است»وی در ادامه بیان کرده است که کاربران تمایل دارند تا در هر مکان و هر لحظه‌ای بازی کردن را ادامه دهند و صنعت ما هم در حال پیدا کردن و ارایه راه‌کارهایی‌ است تا بتواند پاسخ‌گو این نیاز مشتریان باشد.

چرا اندروید می‌خریم؟

از سوی دیگر بازی‌های گوشی‌های هوشمند پلی شدند برای گذار به بازی‌های کنسولی، به این طریق که بسیاری پس از انجام بازی‌های ساده‌ی موبایلی، تازه مزه‌ بازی کردن زیر دندانشان می‌رود و تازه می‌فهمند وقتی از بازی کردن صحبت می‌کنیم دقیقاً از چه چیزی صحبت می‌کنیم. 

سپس تحت تأثیر عواملی مانند تبلیغات گسترده‌ی بازی‌ها، بازی کردن دوستان و آشنایان، آرزوهای کودکی و نوجوانی و بسیاری دلایل دیگر به سمت خرید کنسول‌های بازی خانگی و یا استفاده از کامپیوترهای خانگی و شخصی برای بازی کردن رو می‌آورند. اغلب این مخاطب‌ها هم از بازی‌های اکشن و اوّل شخص و یا فوتبال‌ها به موج بازی‌های ویدئویی می‌پیوندند.

نظر شما چیست؟ آیا بازی‌های موبایل‌های هوشمند باعث گرایش شما و اطرافیانتان به بازی کردن شده است؟